نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آبیاری نوین راهکاری برای صرفه جویی در مصرف آب

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، لاهوتیان  به صرفه جویی در مصرف آب و اقدامات اتنجام شده در این زمینه اشاره کرد و افزود: سال گذشته اقداماتی از جمله احیاء مرمت قنوات، ساخت کانال‌های آبرسانی، طرح نوسازی اراضی، انتقال آب با لوله، اجرای طرح‌های سامانه‌ای و اجرای آبیاری نوین با اعتباری افزون بر ۴۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات سیل ۹۸ و اعتبارات ملی قنوات صورت پذیرفت.

وی خاطرنشان کرد: ۱۵۰ رشته قنات در سطح روستا‌های استان لایروبی و مرمت شده و در سال ۱۴۰۰ نیز با پیگیری و تصویب اعتبار از محل اعتبارات ملی، اعتبارات خشکسالی و اعتبار ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (بنیاد برکت) برای  لایروبی و نوسازی قنات‌ها تعداد ۲۰۰ رشته پیش بینی شده که در صورت تخصیص آن کار اجرایی می‌شود.

لاهوتیان با اشاره اجرای عملیات طرح‌های سامانه‌های نوین آبیاری تحت فشار، آبیاری قطره‌ای و کم فشاردر سطح استان اظهار کرد: در سال  گذشته نیز در این خصوص ۱۶۰ هزار هکتار اجراشد که این میزان اجرا موجب صرفه جویی آب منابع زیر زمینی به میزان ۷۰۰میلیون متر مکعب شده است .

وی گفت: درسال جاری نیز با پیگیری‌های انجام شده اعتباری افزون بر ۸۰ میلیارد تومان برای  اجرای این طرح‌ها به تصویب رسیده که منتظر هستیم با دریافت آن در ۲۵۰۰ هکتار آن را اجرایی کنیم.

 

خروج از نسخه موبایل