نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

راهکار کاهش غبار هوا

روح الله زاهدی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، با اشاره به افزایش سرعت باد در طورل روز افزود: از نظر وضعیت کیفی هوا، غبار خفیفی درآسمان استان داریم  و این درحالیست که از نظر شاخص های آلایندگی آسمانی پاک را پیش بینی می کنیم.
وی با بیان اینکه غبار خفیف موجود در استان همدان ناشی از گرد و غبار موجود در صحرای ترکمنستان و هدایت آن به سمت کشور است، گفت: این غبار از سمت شمال شرق وارد کشور می شود و همدان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.
زاهدی تصریح کرد: راه حل کاهش اثرات هدایت غبار به داخل کشور کاشت پوشش های گیاهی متناسب با منطقه مورد نظر است که تا حدودی به کاهش غبار کمک خواهد کرد.
وی به وضعیت آلایندگی های صنعتی در همدان اشاره کرد و گفت: وضعیت آلایندگی در همدان در حد قابل قبول ارزیابی می شود که در صورت وزش باد و یا سامانه های بارشی از شدت آنها کاسته می شود.
وی همچنین از خنکتر شدن هوا طی روزهای آینده خبر داد و گفت: در پایان هفته جاری آسمانی صاف وآفتابی را پیش بینی می کنیم همچنین  با توجه به نزدیک شدن به نیمه دوم سال، دما با شیب ملایم رو به کاهش است.
زاهدی با توجه به کمینه وبیشینه دما در 24 ساعت گذشته درایستگاه فرودگاه همدان ادامه داد: کمترین دما 10 درجه سانتی گراد بالای صفر و بیشترین دما 33 درجه سانتی گراد بالای صفر دراستان ثبت شده است.
این کارشناس هواشناسی خاطر نشان کرد: در شهرستان بهار با 9 درجه سانتی گراد بالای صفر خنک ترین شهرستان و اسدآباد با 35 درجه سانتی گراد زیر صفرگرمترین شهرستان گزارش شده است.
گزارش: محمد جواد صفری

خروج از نسخه موبایل