نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

شرکت های دانش بنیان برای خشکسالی طرح ارائه دهند

اسفندیار خزائی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس اظهار کرد:  مجموعه منابع طبیعی از شرکت های دانش بنیانی که طرح های مناسب و راه گشا برای جلوگیری از بروز خشکسالی و طرح های بیابانزایی دارند را مورد حمایت قرار می دهد، بنابراین در صورتیکه این شرکت ها طرحی مد نظر داشته باشند، استقبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه متوسط حریق تا سال 1395 نیز 500 هکتار بوده ، تصریح کرد: از سال 96  اقدامات پیشگیرانه و فرهنگ سازی و  به ویژه در بحث آتش بر ورود یافتیم و جلسات با ارگان های مختلف برگزار کردیم که  در این راستا اقدامات خوبی انجام شده است.

خزائی خطرنشان کرد: سازمان های مردم نهاد و همیاران طبیعت برای بحث حریق بسیار خوب ورود یافتند که با وجود خشکسالی شاهد کاهش چشمگیر حریق در طبیعت هستیم.

وی ادامه داد: از ابتدای سالجاری تا کنون پنج فقره آتش سوزی به میزان پنج و نیم هکتار حریق داشتیم که این رقم در مدت مشابه سال گذشته کاهش 1000 درصدی داشته است.

خزائی یادآورشد: کاهش چشمگیر حریق در سالجاری نشان دهنده همراهی مردم، گردشگران، کوهنوردان و طبیعت دوستان  و بهره برداران است که خوشبختانه این موضوع در شرایط خشکسالی بسیار کمک کننده بوده است.

مدیر کل منابع طبیعی با بیان اینکه در گذشته همدان از نظر میزان حریق در مراتع در وضعیت بحرانی قرار داشت، تصریح کرد:  پوشش گیاهی مراتع در همدان از نوع گون است که بسیار مستعد حریق در فصول خشک سال است، اما خوشبختانه با فرهنگ سازی انجام شده در بین تمامی اقشار مختلف شاهد کاهش چشمگیر حریق در طبیعت هستیم.

وی گفت: در بحث آتش بر، 60 کیلومترآتش بر در مناطقی که مستعد آتش سوزی هستند، این آتش برها ایجاد شده و این موضوع راهکار مناسبی برای جلوگیری از بروز حریق در شرایط فعلی خشکسالی است.

گزارش: زهرا فرامرزدوست

 

خروج از نسخه موبایل