قارچ سیاه مسری نیست

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، دکتر حسن بهرامی با تاکید بر عدم مشاهده قارچ سیاه در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان همدان گفت: درمان با کورتون یکی از ارکان اصلی برای بهبود بیماران حاد و فوق حاد مبتلا به کووید-۱۹ درنظر گرفته شده است، از این رو با کاهش شدید سیستم ایمنی فرد مبتلا به دنبال استفاده از این دارو، ممکن است شاهد بروز بیماری و عفونتی به نام قارچ سیاه در بدن آنان باشیم.
وی با بیان اینکه بیماری قارچ سیاه به هیچ عنوان مسری نیست، افزود: این بیماری در کسانی که دارای نقص سیستم ایمنی سلولی هستند مثل بیماران قلبی، دیابتی، مبتلا به سرطان و بیماران پیوندی بیشتر بروز پیدا می کند.
دکتر بهرامی با اشاره به اینکه این ویروس بسیار فرصت طلب است، خاطرنشان کرد: شایعترین عارضه درگیری در این بیماری مخاط بینی، دهان، چشم و درگیری سینوس ها هست و به سرعت بیمار دچار تخریب در غضروف و استخوان ها می شود، همچنین علائم آن به صورت تغییر رنگ به شکل سیاه، خوردگی استخوانی و خارج شدن ترشحات خونی از دستگاه تنفسی فوقانی و یا تحتانی است.
وی گفت: این بیماری ربطی به کرونا و عوارض مربوطه نداشته و فردی که  سیستم ایمنی بسیار ضعیف دارد مشکل ساز و گاهی مرگبار می شود.

گزاش: نفیسه پاکیزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا