نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

واکسن های وارداتی در راه است

به گزارش خبرگزاری سیناپرس دکتر محمد خزایی اظهار کرد: در برخی استان ها واکسیناسیون نوبت اول متوقف شده و مراکز تجمیعی واکسیناسیون در حال تزریق نوبت دوم واکسیناسیون هستند.
وی ادامه داد: وضعیت همدان با توجه به مدیریت و تدابیر انجام شده خوب است و ذخیره واکسنی خوب ر دارا هستیم و مشکلی در تامین واکسیناسیون نداریم.
دکتر خزایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه واکسن آسترازنکا، سینوفام و برکت در مراکز تجمیعی واکسیناسیون وجود دارد  و برای افراد مشمول این سه واکسن تزریق می شود.
معاون بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه روزانه 15 هزار دٌز واکسن در استان همدان تزریق می شود، گفت: هیچ مشکلی در خصوص کمبود واکسن نداریم و امیدواریم افراد مشمول شرایط دریافت واکسیناسیون برای تزریق مراجعه کنند.
وی گفت : در حال حاضر در سامانه امکان ثبت نام متولدین 1353 و قبل از آن وجود دارد و با توجه به وضعیت ذخیره واکسن در همدان افراد با گروه سنی 1353 تا 1355 مشمول دریافت واکسن هستند.
وی گفت: گروه سنی 1353 تا 1355 از طریق پایگاه های سلامت محله خود برای تزریق واکسن به مراکز تجمیعی معرفی می شوند، به گونه ای که اگر اطلاعات این افراد در پایگاه سلامت وجود داشته باشد مراقبین سلامت با آنها تماس می گیرند.
وی ادامه داد: در صورتیکه این افراد تا کنون به پایگاه سلامت منطقه زندگی خود مراجعه نکرده اند می توانندبا مراجعه به پایگاه ثبت نام اطلاعات خود را برای ثبت نام ارائه دهند و با دریافت معرفی نامه به مراکز تجمیعی واکسن برای دریافت واکسن معرفی می شوند.
وی توزیع محموله های واکسن در استانها را عادلانه خواند و گفت: هنگام ورود محموله های جدید واکسن در کشور، توزیع واکسن در هر استان متناسب با جمعیت بوده و هیچ استانی از دریافت محموله های واکسن وارداتی بی بهره نمی ماند.

گزارش: زهرا فرامرزدوست

خروج از نسخه موبایل