نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بهره برداری از ۲۴ هکتار گلخانه در تویسرکان

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، مسعود اکبری از بهره‌برداری چهار طرح تولیدی به مناسبت هفته دولت در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: دو طرح گلخانه‌ای، طرح آبیاری تحت فشار و یک طرح بره‌پرواری با اشتغال‌‌زایی برای ۱۴ نفر در هفته دولت با حضور مسوولان افتتاح شد.
وی از افتتاح طرح آبیاری تحت فشار در شهر فرسفج به وسعت ۶ هکتار و اشتغال‌زایی برای سه نفر خبر داد و گفت: یک طرح آبیاری تحت فشار نیز با ۳۲ میلیون تومان آورده شخصی و ۵۷۸ میلیون تومان از اعتبارات استانی با هدف صرفه‌جویی در منابع آبی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان از افتتاح واحد ۲۰۰ راسی بره‌پرواری در روستای درودان نام برد و اضافه کرد: یک طرح تولیدی نیز با صرف ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آورده شخصی به مناسبت هفته گرامیداشت دولت افتتاح شد.
وی با اشاره به بهره‌برداری از گلخانه سبزی و صیفی در وسعت ۴ هزار متر مربع در روستای کرزان با اشتغال‌زایی برای چهار نفر افزود: مجموع سرمایه‌گذاری برای این طرح از محل‌ تسهیلات بانکی و آورده متقاضی یک‌میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان است.
اکبری با بیان اینکه دومین گلخانه سبزی و صیفی در وسعت ۴ هزار و ۲۶۴ متر مربع در روستای نقده با اشتغال‌زایی برای چهار نفر مورد بهره‌برداری قرار گرفت، اعتبار صرف شده برای این طرح را ۱۶۵ میلیون تومان آورده شخصی و ۹۳۵ میلیون تومان تسهیلات بانکی دانست.
وی وسعت گلخانه‌های ایجاد شده در شهرستان تویسرکان را ۲۴ هکتار اعلام کرد و گفت: با این وسعت گلخانه به طور مستقیم برای حدود ۴۸۰ نفر و به طور غیر مستقیم برای یک‌هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

گزارش: محمد جواد صفری

خروج از نسخه موبایل