نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دستاورد محققان ایرانی در راه بازار

اخیرا یک گروه از محققان ایرانی موفق شدند با استخراج آسیدهای آمینه ازبافت‌های پروتئینی بوقلمون محصولی کاملا طبیعی و نوینی برای بازگشت موهای ریخته شده، تقویت موها، ابروها وجلوگیری از ریزش مجدد موها تولید کنند. خبرنگارسینا پرس چندی پیش خبری اختصاصی در این خصوص انجام داد. بازتاب خوب این خبر باعث شد تا گفت وگویی تکمیلی و مفصل‌تری با پروین برادران قهفرخی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان فناوران ابزاردقیق کوهرنگ ومخترع این طرح انجام دهیم.

چه دلیلی باعث شد تا شما به فکر ساخت این محصول بیفتید؟

معمولا ال- آمینواسیدها که همان کوچکترین واحدهای ساختاری قابل جذب پروتئین­ها هستند، با تغذیه سریع وموثرریشه مو باعث تسریع رشد سلول‌ها، ترمیم ساقه و کراتین مو می شوند و برای بازگشت موهای ریخته شده، تقویت وجلوگیری از ریزش مجدد مو بسیارمفید هستند. مواد غذایی مانند تخم مرغ، شیر و گوشت سرشار از پروتیئن هستند و یک فرد می‌تواند با مصرف زیاد این مواد غذایی، پروتئین مورد نیاز خود را تامین کند اما اغلب تغذیه ریشه مو به دلایل متعددی تحت تاثیر عوامل دیگر قرار می‌گیرد و ریشه مو از رشد طبیعی خود باز می­ماند. اهمیت این موضوع باعث شد تا من به فکر ساخت این محصول بیافتم.

مهمترین ویژگی این محصول چیست؟

این محصول طبیعی با نام آمینال® از 19 آمینواسید طبیعی چپگرد و کاملا محلول در آب  تهیه شده و می­تواند مهم­ترین ترکیبات مورد نیاز برای رشد و تغذیه مو که همان اسیدهای آمینه هستند را مستقیما و از راه تغذیه خارجی در اختیار مو قرار دهد. این محصول ازبافت‌های پروتئینی بوقلمون استخراج شده و به عنوان ترکیبی کامل برای تغذیه مو و تقویت کننده فولیکول‌های موعمل می‌کند. این محصول فاقد هرگونه افزودنی غیر طبیعی و شیمیایی است و مطابق با نیازهای تغذیه­ای موی انسان طراحی و ساخته شده است.

دلیل خاصی برای انتخاب پروتئین بوقلمون داشتید؟

طبق مطالعاتی که ما انجام دادیم متوجه شدیم به دلیل پرورش سنتی و غیرهورمونی بوقلمون، پروتئین حاصل از گوشت این پرنده می تواند از سالم­ترین منابع قابل دسترس برای بدن انسان باشد. همچنین گوشت این پرنده از مقاومت بالایی برخوردار بوده و نسبت به سایر گوشت ها سالم تر است به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم این آمینو اسیدها را از بافت حیوانی بوقلمون تهیه کنیم.

این محصول از چه مزایایی برخوردار است؟

این محصول با تغذیه مستقیم مو و دراختیار قراردادن اسیدهای آمینه که مهمترین جزء ساختاری موها هستند، موجب تقویت تارهای نازک مو و تبدیل موهای کرکی به ضخیم می­شود. اسیدهای آمینه می­توانند شرایط را برای رویش مجدد موها ( حتی برای کسانی که ازطاسی رنج می‌برند) فراهم کرده و به تقویت و بازسازی موها، خصوصا  انواع موهای آسیب دیده ورنگ شده کمک کند. این محصول باعث تقویت موهای خشک، ترمیم وبازسازی موهای آسیب دیده، افزایش مقاومت موها در برابراشعه ماوراء بنفش خورشید و افزایش استحکام و قویترشدن ساختارمو می­شود. آمینا همچنین برای رشد و ترمیم سریع ابرو بسیار موثر است و این یکی از مهم­ترین مزایای این محصول است.

نحوه استفاده از این محلول چگونه است؟

هم اکنون این محصول به عنوان یک مکمل و ماده مغذی  محسوب می شود و قابل جذب از سطح پوست است. این محلول به صورت سرم است و با اسپری شدن روی سطح مو جذب فولیکول می شود؛ اسیدهای آمینه این محصول درتماس مستقیم سطح پوست، به راحتی دراختیارفولیکول ریشه مو قرارمی گیرند و باعث تغذیه مستقیم و رشد سریع مو می شوند. معمولا این محلول یک روز در میان مورد استفاده افراد قرار می گیرد.

این محصول باید چه مدت روی سر باقی باشد؟

معمولا  افراد 1-2 ساعت پس از اسپری این محلول به روی سرشان استحمام می کنند اما هیچ شرایط خاصی برای این کار وجود ندارد. ممکن است فردی از این محلول صبح استفاده کند و عصر پس از برگشت از کار، سرش را شست و شو دهد.

این محلول بوی خاصی ندارد که استفاده از آن همراه با مشکل باشد؟

معمولا اسیدهای آمینه بو دارند اما بوی این محصول به حدی نیست که فرد نتواند آن را تحمل کند. تحقیقات ما نشان داد بیشترمتقاضیان تمایل دارند این محصول همراه با بوی اسانس باشد به همین دلیل ما  در مرحله نیمه صنعتی اسانس های طبیعی آرایشی و بهداشتی نیز به این محلول اضافه کردیم.

تاثیر گذاری این محلول پس از استفاده چه مدت زمانی است؟

تاثیر این محصول بنا برشرایط هورمون‌ها بدن زنان ومردان متفاوت است؛ تاثیراین محصول در موی خانم‌ها حداقل پس ازگذشت یک تا دوماه نمایان می‌شود. همچنین این محصول به بازگشت موهای ریخته شده مردان  پس ازگذشت 6تا 18 ماه کمک می کند. درابرو این محصول تاثیرش را پس ازگذشت 7 تا 10 روزنشان می‌دهد.

استفاده از این محصول محدودیتی ندارد؟ چه کسانی می توانند از این محصول استفاده کنند؟

محدودیت خاصی برای استفاده از این محصول وجود ندارد به شرط اینکه ریشه و فولیکول مو این افراد آسیبی ندیده باشد و ریشه مو سالم باشد. لازم به ذکر است در افراد طاس هنوز ریشه مو وجود دارد ولی به دلیل تغذیه نامناسب ضعیف شده و مو قدرت رشد و تکثیر خود را از دست داده است که با تغذیه مناسب می­توان این قدرت را به ریشه بازگرداند. برخی از مراجعه کنندگان ما افرادی بودند که موی آنها به علت استفاده از رنگ مو و مواد فرکننده به شدت آسیب دیده بودند اما با استفاده از این محلول، میزان رشد موی آنان مجددا افزایش یافت. همچنین چند نفر که کشت مو انجام داده بودند نیز به صورت داوطلبانه از این محلول استفاده کردند. تحقیقات نشان داد روند بهبود کشت موی آنها با استفاده از این محلول افزایش یافته است.

تاکنون با این روش درمانی چند نفر به نتیجه مطلوب خود دست یافته اند؟ آیا این محصول عوارضی هم به دنبال دارد؟

این محصول عوارضی ندارد زیرا کاملا طبیعی(نه شیمیایی) است؛ این محصول با استفاده از روش زیست فناوری ساخته می‌شود. معمولا محصولات شیمیایی مانند ماینوکسیدیل همراه با عوارضی مانند پوکی استخوان و تغییرات هورمونی همراه هستند و به صورت دارو از سوی پزشکان تجویز می شود و فرد مجبور است تا آخر عمر برای جلوگیری از ریزش مو از این ماده استفاده کند. گاهی اوقات حتی میزان ریزش مو این افراد در صورت استفاده نکردن زیادتر هم شده است اما این محصول به صورت مکمل غذایی برای مو عرضه شده است.

مهمترین وجه تمایز این محصول نسبت به نمونه های شیمیایی و رقیب در چیست؟

آمینال® تنها محصولی طبیعی است که تمامی آمینواسیدهای مورد نیاز برای رشد مو را دارد. این محصول برای نخستین بار در دنیا ارایه شده و طبیعی بودن تمامی مواد اولیه، علمکرد سریع و رضایت بخش همراه با سهولت مصرف وسازگاری کامل با پوست افراد و ضریب ایمنی و بهداشتی بالا، این محصول را نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی متمایزکرده است. این محصول برخلاف نمونه‌های شیمیایی، پوست یا رگ‌های خونی را تحریک نمی‌کند و کاملا طبیعی است؛ حتی به آن رنگ اضافه نشده است. همچنین نه تنها قیمت این محصول بسیارارزان‌تربلکه کیفیت آن نیز ازنمونه‌های محصولات تقویت و رشد موی خارجی بهتراست.

یک بسته از این محصول برای چه مدت کارایی دارد؟

معمولا یک بسته از این محصول با 30 سی سی حجم ، برای استفاده حدود 2 ماه یک فرد کافی است.

هم اکنون تولید این محصول در چه مرحله ای به سر می برد؟

این محصول هم اکنون در مرحله نیمه صنعتی و تولید آزمایشی به سر می برد و به زودی وارد مرحله صنعتی می شود.

آیا این محصول تاییده ها و استانداردهای ملی و بین المللی خود را دریافت کرده است؟

هم اکنون این محصول به ثبت اختراع رسیده و از معاونت پژوهشی دانشگاه شهرکرد و پارک علم و فناوری شهرکرد تاییده گرفته است. این محصول مجوزهای لازم از اداره کل محیط زیست وسازمان صنعت، معدن و تجارت را دریافت و درحال  دریافت مجوزهای معاونت غذایی، آرایشی و بهداشتی وزات بهداشت است. این محصول نتایج عملکرد آزمایش های شیمیایی و میکروبی را در آزمایشگاه همکار اداره استاندارد و غذا و دارو وزارت بهداشت دریافت کرده است. همچنین استاد توسعه محصول جدید دانشگاه استنفورد و مشاوراکوسیستم سیلیکون ولی آمریکا نیز با بازدید از طرح، برای همکاری مشترک تولید و بازیاریابی محصول در سطح بین المللی استقبال کرد.

مشتریان چطور می توانند این محصول را تهیه کنند؟

متقاضیان می توانند از طریق شماره تلفن 66843421-021 یا آدرس ایمیل kuhrang@gmail.com این محصول را تهیه کنند.

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل