نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

فناوری نوین اطلاعات موثر بر عملکرد استراتژیک دامپزشکی

به گزرش خبرگزاری سیناپرس، دکتر محمود رضا رسولی  با بیان اینکه امنیت بهداشتی در بحث دامپروری در استان وجود دارد، تصریح کرد: اکنون هیچ گونه بیماری در حوزه دام، طیور و آبزیان نداریم و بیش از سه سال هست بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سطح استان مشاهده نشده است.

وی در ادامه به بازرسی سالیانه بیش از  ۱۰۰ هزار مورد از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام در سطح استان همدان اشاره کرد و گفت: باتوجه به مصرف حجم بالای کاغذ در بازرسی‌ها برای نخستین بار در سطح کشور اقدام به طراحی و راه‌اندازی سامانه آنلاین بازرسی بهداشتی مواد خام دامی کردیم که  کارشناسان دامپزشکی در حین بازدید بلافاصله نتیجه بازرسی را به سرورها انتقال می‌دهند.

دکتر رسولی یادآور شد: در این بازرسی‌ها زمان و مکان بازرسی قابل رصد و حتی امکان تصویر برداری و ارسال به صورت آنلاین وجود دارد و بیش از دو سال هست که این نرم افزار در استان همدان در حال بهره برداری می باشد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه فناوری نوین اطلاعات و ارتباطات در عملکرد استراتژیک دامپزشکی بسیار مهم و حائز اهمیت است، گفت: عملکرد دامپزشکی بشدت وابسته به IT است و این اداره کل دارای ۱۲ سامانه الکترونیکی بوده که  متصل به شبکه استانی و کشوریست و باتوجه به حساسیت موضوع، وجود سرور و پشتیبان کننده امن و استاندارد و همچنین خدمات باکیفیت، برای ما بسیار حائز اهمیت است.

گزارش: نفیسه پاکیزه

خروج از نسخه موبایل