نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

جراحی های غیر ضروری را منتفی کنید

دکتر ابراهیم جلیلی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس اظهار کرد: عمل های زیبایی بینی ، کاشت مو و سایر مصادیق جزو جراحی های غیر ضروری محسوب می شود که باید هنگام خروج از پیک به بیمارستانها مراجعه کنند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: بیمارستانهای خصوصی از جمله بیمارستان بوعلی و شهید مطهری برای انجام جراحی های متفرقه آماده بوده چرا که این بیمارستان ها با کرونا درگیر نیستند.
وی با بیان اینکه بیمارستان بعثت همدان برای پذیرش بیماران سکته مغزی فراهم شده و تعداد تخت های این بیمارستان برای بیماران اورژانسی غیر کرونایی افزایش یافته است، تصریح کرد: در صورتیکه بیماران غیر کرونایی اورژانسی به بیمارستان مراجعه کنند، باید پذیرش شوند و در صورت ممانعت از پذیرش می توانند موضوع را به معاونت درمان اطلاع دهند.
دکتر جلیلی یادآور شد: برخی بیماران که به صورت اورژانسی نیاز به بستری داشته باشند، در بخش مورد نظر که از بخش کرونایی ها جدا بوده پذیرش می شوند و مورد درمان قرار میگیرند.
این مقام مسئول تصریح کرد: بیماران کلیوی، تروما و بیماران سرطانی برای دریافت امور درمانی در بخشی مشخص که در بیمارستان بعثت در نظر گرفته شده، پذیرش می شوند و هر گونه ممانعت از پذیرش این بیماران غیر قانونی بوده و تمامی پرسنل بیمارستان به این موضوع آگاهی کامل دارند.
وی گفت: در صورتیکه بیماری برای حضور بیشتر در بخش آی سی یو نیاز داشته باشد، تا زمان تکمیل درمان و دریافت خدمات در آی سی یو می ماند تا دوره درمان وی کامل شود، چرا که برخی بیماران در صورت جدا کردن دستگاه ها جانشان به خطر می افتد، بنابراین برای این بیماران خدمات همچنان ارائه می شود.
وی ادامه داد: این موضوع که بیماران نیاز به بخش آی سی یو از آی سی یو ترخیص می شوند صحت نداشته و بیماران مبتلا به سکته های مغزی که ناتوانی های جسمانی مادام العمر پیدا می کنند نیاز به مراقبت توسط اطرافیان داشته و باید تحت نظر پزشک متخصص تحت درمان قرار گیرند و در صورت نیاز به حضور بیشتر در آی سی یو همچنان حضور خواهند داشت.

گزارش: زهرا فرامرزدوست

خروج از نسخه موبایل