نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

480 هزار دوز واکسن کرونا در همدان تزریق شده است

به گزارش خبرگزاری سیناپرس دکتر رشید حیدری مقدم با بیان اینکه ۸۸.۶ درصد افراد بالای ۶۰ سال استان همدان علیه کرونا واکسینه شدند، افزود: تاکنون نزدیک به  ۴۸۰ هزار دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده که ۳۶۴ هزار و ۹۷۶ دوز مرحله نخست و ۱۱۴ هزار و ۳۰۳ مورد نیز دوز دوم است.

وی اضافه کرد: ۸۸ درصد افراد بالای ۸۰ سال، ۹۲ درصد گروه سنی ۷۵ تا ۸۰ سال، ۹۶.۵ درصد جمعیت گروه سنی ۷۰ تا ۷۵ سال، ۸۲.۵ درصد گروه سنی ۶۵ تا ۷۰ سال و ۹۹ درصد گروه سنی ۶۰ تا ۶۵ سال، ۶۵ درصد گروه سنی ۵۵ تا ۶۰ سال و ۴۴ درصد ۵۰ تا ۵۵ سال این استان تاکنون واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

حیدری مقدم تصریح کرد: پیرو راه اندازی کلینیک های سرپایی و کمیته ترخیص، شمار بیماران بستری در استان کاهش یافت که در غیر اینصورت شمار بیماران بستری به ۲ هزار و ۳۰۰ نفر می‌رسید در حالیکه هم اینک با توجه به تدابیر اتخاذ شده و ذخیره داروی مورد نیاز طی ۱۰ روز گذشته شمار بیماران بستری بین یک هزار و ۲۰۰ تا یک هزار و ۴۰۰ نفر در نوسان بوده است.
وی ادامه داد: در صورت اضافه نشدن شمار بیماران در روزهای آینده(ناشی از عدم رعایت پروتکل ها و حضور در تجمعات)، تا سه هفته آینده آمار بیماران کرونایی در استان همدان نزولی می شود هر چند به شدت نگران موج بعدی کرونا و شیوع ویروس نوع «لاندا» با مرگ و میر بسیار بالا هستیم.
رئیس دانشگاه خاطرنشان کرد: آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته به ۱۵ نفر رسید که بالاترین رقم در موج پنجم و طی سه ماه است، البته در موج چهارم ۳۳ فوتی در یک روز را نیز داشتیم.
دکتر حیدری مقدم با بیان اینکه هم اینک یک هزار و ۳۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند، تصریح کرد: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان های استان همدان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته از ۲ هزار نفر گذشت.
وی افزود: با تدابیر پیش بینی شده از جمله راه اندازی ۲ بیمارستان صحرایی در همدان با ظرفیت پذیرش روزانه ۵۰۰ بیمار و کلینیک های سرپایی، از بروز بحران جدی در استان جلوگیری شد.
رئیس دانشگاه یادآور شد: هفته گذشته دانشگاه علوم پزشکی همدان با کمبود دستگاه اکسیژن ساز مواجه شد که با پیگیری های انجام شده سه دستگاه دریافت و در بیمارستان های فامنین، بعثت و بهشتی همدان در حال نصب است.
وی همچنین از افزایش شمار مبتلایان در مناطق روستایی استان همدان خبر داد و افزود: یکی از اتفاق های نامبارک ۲ هفته گذشته افزایش اپیدمی این ویروس در مناطق روستایی است به گونه ای که در این مدت ۳۰۴ طغیان همه گیری در مناطق روستایی و ۵۱ طغیان در مناطق شهری ثبت شده است.
دکتر حیدری مقدم ادامه داد: طبق بررسی های انجام شده ۳۶ درصد علت ابتلا به ویروس کرونا در استان همدان شرکت در اجتماعات، ۶۱ درصد تماس های درون خانگی و سه درصد نیز مابقی موارد است.

گزارش: محمد جواد صفری

خروج از نسخه موبایل