85 درصد تست‌های کرونا در همدان مثبت است

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، دکتر رشید حیدری مقدم اظهار کرد: وضعیت شیوع کرونا در استان نگران کننده است و طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۱ بیمار بستری مثبت و ۸۰۱ مورد سرپایی مثبت داشته ایم، همچنین ۶ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند.
وی با بیان اینکه شمار بیماران بستری در بیمارستان ها به یک هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است، افزود: یک هزار و ۳۰۰ بیمار نیز به صورت سرپایی در درمانگاه ها و مراکز سرپایی استان همدان پذیرش و مداوا شدند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: تاکنون ۴۱۰ هزار دوز واکسین کرونا در استان همدان تزریق شده به گونه ای که ۲۸ درصد گروه هدف شهری و ۲۰ درصد گروه هدف در روستاها علیه کرونا واکسینه شده اند.
دکتر حیدری مقدم اضافه کرد: ۸۶ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال استان همدان واکسینه شده اند که این امار در شهر همدان ۹۷ درصد است همچنین ۸۷ درصد جمعیت بالای ۸۰ سال همدان نیز واکسن کرونا دریافت کرده اند.
وی بیان کرد: ۹۰ درصد گروه سنی ۷۵ تا ۸۰ سال، ۹۵ درصد جمعیت گروه سنی ۷۰ تا ۷۵ سال، ۸۰ درصد گروه سنی ۶۵ تا ۷۰ سال و ۹۵ درصد گروه سنی ۶۰ تا ۶۵ سال این استان تاکنون علیه کرونا واکسینه شده اند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: بررسی طغیان های روی داده در زمینه بیماری کرونا طی یک هفته گذشته نشان می دهدکه ۳۶ درصد بیماران به علت حضور در اجتماعات و ۶۲ درصد نیز به علت تماس درون خانوادگی به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

گزارش: نفیسه پاکیزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا