نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

واکسیناسیون راهکار عبور از موج پنجم نیست

دکتر محمد خزایی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس اظهار کرد: واکسیناسیون در حال انجام است اما انجام این واکسیناسیون در ماه‌های آینده اثرگذار خود را نمایان می کند.

وی افزود: اگرشهروندان نسبت به کرونا عادی انگاری کنند به روزی 60 نفر فوتی می‌رسیم، بنابراین مردم باید با همکاری دولت که از روز دوشنبه 25 مردادماه تعطیلی‌ها آغاز می شود، همراهی لازم را داشته باشند  و از هر گونه دور همی و عدم فاصله گذاری فیزیکی اجتناب کنند.

دکتر خزایی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 400 هزار دو واکسن کرونا در استان تزریق شده که از این تعداد 318 هزار نفر دز اول و 80 هزار نفر هر دو دز واکسن را دریافت کرده اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تا کنون 26 و نیم درصد از جمعیت همدان واکسینه شده اند، تاکید کرد: این افراد مشمول گروه سنی دریافت واکسن بوده همچنین مشاغل هدف نیز جزو این گروه محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه روزانه ۱۰ تا ۱۵ هزار دز واکسن در استان، تزریق می‌شود، مطرح کرد: مشکلی در کمبود واکسیناسیون نداریم و مراکز واکسیناسیون ما آمادگی تزریق روزانه ۲۰ هزار دز واکسن را دارند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیان کرد: با توجه به تبلیغات سوء که در رابطه با واکسیناسیون انجام شده، جمعیت روستایی استان به ویژه در شهرستان‌های شمالی مانند کبودراهنگ و فامنین، تمایلی به واکسیناسیون ندارند.

خزایی با بیان اینکه ۳۰ درصد گروه‌های سنی در استان تا کنون واکسینه نشدند، گفت: در حال حاضر متولدین سال ۴۷ به قبل می‌توانند با مراجعه به سامانه SALAMAT.GOV.IR برای دریافت واکسن، ثبت‌نام کنند .

وی ادامه داد: مردم می‌توانند هنگام واکسیناسیون، واکسن مورد نظر خود را از بین واکسن‌های ایرانی و خارجی انتخاب کنند و نوع واکسن، مهم نیست و تنها واکسیناسیون حائز اهمیت است.

خزایی خاطرنشان کرد: همه واکسن‌های موجود، در کاهش موارد بستری و مرگ‌ومیر موثر هستند اما هیچ واکسنی مانع از عدم ابتلا به بیماری نیست.

گزارش: زهرا فرامرزدوست

خروج از نسخه موبایل