احداث مرکز انتقال خون در نهاوند ضروری است

ه گزارش پایگاه خبری وب‌دا در همدان، افسون علیمرادیان  اظهار داشت: در حال حاضر نیاز شهرستان نهاوند در بحث فرآورده های خونی به سبب نبود بانک انتقال خون از شهرستان ملایر و مرکز استان تامین می شود که همین امر موجب تحمیل هزینه اضافی برای بیماران و یا مرگ بیماران در انتظار خون می شود.
وی تصریح کرد: با توجه به این نیاز مهم و ضروری شهرستان و میزان جمعیت و فاصله آن با مرکز استان احداث مرکز انتقال خون ثابت در نهاوند ضروری است.
علیمرادیان ادامه داد: در همین راستا با توجه به محدودیت های موجود پس از مشورت و بررسی های لازم کمپین «در رگان تو خون می شوم» در بستر فضای مجازی راه اندازی شد تا بتوانیم با کمک مردم یک مرکز مستقل برای حفظ کرامت انسانی مردم شهرستان در محل بیمارستان آیت الله علیمرادیان ایجاد کنیم.
رئیس مجمع خیرین بیمارستان آیت الله علیمرادیان با بیان اینکه در پویش «در رگان تو خون می شوم» تاکنون ۲۹۴ میلیون تومان از محل کمک های مردمی جمع آوری شده است، افزود: احداث مرکز انتقال خون در نهاوند نیازمند ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار است.
علیمرادیان خاطرنشان کرد: برای ساخت این مرکز با توجه به استانداردهای سازمان انتقال خون نیازمند ۲۸۰ مترمربع فضا برای بخش پذیرش، اداری و تاسیسات هستیم.
وی افزود: به تازگی خیر نیک اندیش نهاوند «مریم شهبازی» خواهر مرحوم «علیرضا شهبازی» که از پرسنل بخش رادیولوژی بیمارستان آیت الله علیمرادیان بودند مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان برای کمک به احداث این مرکز در نظر گرفته اند که مقرر شده طی دو مرحله به حساب مجمع خیرین بیمارستان واریز کنند.
رئیس مجمع خیرین بیمارستان آیت الله علیمرادیان گفت: این نیاز برای همه همشهریان قابل لمس است و هر کس با هرچه که در توان دارد برای احداث مرکز انتقال خون در نهاوند تلاش می کند.

گزارش: نفیسه پاکیزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا