نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ایجاد 645 کیلومتر آتش بر در مناطق مستعد آتش سوزی

به گزارش خبرگزار سیناپرس سرهنگ مهدی نوری اظهار کرد: 20 کانون بحرانی مستعد آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مراتع استان همدان شناسایی وبلوک بندی شدند.

وی افزود: برای مهار و مدیریت آتش سوزی های احتمالی در این مناطق بیش از 645 کیلومتر آتش بر، ایجاد شده است.

نوری ادامه داد: مکاتبات و رایزنی های لازم برای مهار آتش سوزی های احتمالی با فرمانداران، بخشداران، شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای مناطق بحرانی و تمام دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران انجام گرفته است و به دستور ستاد بحران استان، دهیاران وشوراهای اسلامی هر روستا به عنوان سر گروه تیم های واکنش سریع آن منطقه در زمان وقوع حریق در عرصه های منابع طبیعی هستند تا با مهار سریع حریق از سرایت آتش سوزی به دیگر مناطق جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: تمام تجهیزات مورد نیاز مهار آتش سوزی از جمله دمنده، فلکس بک، لباس ضد آتش، کفش و پوتین، تجهیزات انفرادی برای نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی تامین و تهیه شده و در این راستا مشکلی وجود ندارد.

نوری اضافه کرد: در تمام مناطق بحرانی مستعد آتش سوزی توسط نیروی کشیک اطفاء حریق به صورت ۲۴ ساعته وشبانه روزی رصد و پایش می شوند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان یادآور شد: همچنین 15 پاسگاه ویژه حفاظتی از عرصه های منابع طبیعی در ایام گرم تابستان حفاظت می کنند.

وی گفت: برقراری کشیک اطفاء حریق در ستاد اداره کل وشهرستانها از دیگر اقداماتی است که برای مهار اتش سوزی احتمالی صورت گرفته شده است.

نوری ادامه داد: همچنین سامانه های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در تمام شبانه روز آماده دریافت گزارش های مردمی است و افراد در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی وتخریب منابع طبیعی در عرصه های طبیعی مورد را از طریق این سامانه ها می توانند گزارش دهند.

به گزارش سیناپرس ، از وسعت 905 هزار هکتار عرصه های منابع طبیعی 822هزار هکتار مرتع ونزدیک به 64هزار هکتار اراضی جنگلی، جنگل دست کاشت وذخیره گاه جنگلی است وسهم بیابان های استان نیز 65هزار هکتار است که نزدیک به 26هزار هکتار آن در اراضی ملی واقع شده است.

گزارش : نفیسه  پاکیزه

خروج از نسخه موبایل