نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

126 هزارو 400 نفر در استان همدان علیه کرونا واکسینه شدند

دکتر محمد طاهری در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس اظهار کرد:  دلتا کرونا همان کرونای هندی بوده که خوشبختانه تا کنون هیچ مورد مثبتی از این سویه جدید کرونا در استان همدان مشاهده نشده است.

وی افزود:  نام سویه های جدید که از یک منطقه جغرافیایی برای اولین بار دیده می شود دیگر به نام آن کشور عنوان نمی شود و نامهایی  تحت عنوان دلتا، آلفا و سایر مصادیق نام برده میشود.

سخنگوی علوم پزشکی همدان تصریح کرد:  با افزایش  تعداد دستگاه های اکسیژن ساز آمادگی مقابله با پیک پنجم کرونا را باید داشته باشیم اما بخش کمک کننده و مهم مقابله با پیک پنجم مردم هستند.

وی ادامه داد: شهروندان نباید عادی انگاری کنند چرا که کرونا در کمین همه انسان ها نشسته و بعد از درگیری با این ویروس پشیمانی فایده ای ندارد.

دکتر طاهری بر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط شهروندان تاکید کرد و گفت:  مردم باید همچنان به رعایت فاصله گذاری فیزیکی اهمیت و ارزش قائل شوند چرا که سویه های جدید کووید 19  قدرت انتقال بیشتری دارد.

وی ماسک زدن را از ضرورت های مهم توسط هر یک از افراد خواند و گفت:  حتی افرادی که واکسن دریافت کرده اند، باید  همچنان به ماسک زدن ادامه دهند.

سخنگوی علوم پزشکی همدان به رنگ بندی شهرستان های استان همدان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر فامنین و اسدآباد در وضعیت زرد قرار داشته و مابقی شهرستانها در وضعیت نارنجی هستند همچنین مجموعه علوم پزشکی گزارشات تعداد مبتلایان و آمار را به وزارت بهداشت اعلام کرده و تهران رنگ بندی ها را بر اساس گزارشات اعلام می کند.

وی گفت: درصد کشندگی ویروس دلتا کرونا هنوز مشخص نیست، اما قدرت انتقال این ویروس بسیار بالاست همچنین علائم آن شبیه علائم سرماخورگی است.

دکتر طاهری به واکسیناسیون 126 هزار و 400 نفر تا ظهر روز گذشته در کل استان اشاره کرد و گفت: تا کنون از کل جمعیت استان همدان 126 هزار و 400 نفر علیه کرونا ویروس واکسینه شدند.

گزارش: زهرا فرامرزدوست

خروج از نسخه موبایل