نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رقابت بیش از 28 هزار داوطلب همدانی در کنکور سراسری 1400

سید مهدی مسبوق در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس اظهار کرد:  28 هزار و 715 نفر داوطلب در کنکور سراسری در استان همدان شرکت خواهند کرد که از این تعداد 16 هزار و 823 نفر خانم معادل 59 درصد و 11 هزار و 892 نفر معادل 49 درصد آقا هستند.

وی افزود: این آزمون در پنچ گروه آموزشی هنر، علوم انسانی، ریاضی و فنی، علوم تجربی و زبان‌های خارجی به مدت چهار روز از روز چهارشنبه  9 تیرماه سالجاری تا  ۱۲ تیرماه همزمان با سراسر کشور در استان برگزار می‌شود.

مسبوق خاطرنشان کرد: آزمون ورودی دانشگاه های سال 1400 در 14 حوزه امتحانی درمحل های دانشگاه بوعلی‌سینا، دانشگاه آزاد اسلامی، آموزش و پرورش، دانشگاه پیام نور همدان، بهار، اسدآباد، رزن، فامنین، کبودرآهنگ، تویسرکان، نهاوند، ملایر بخش خزل و درگزین برگزار می شود.

وی همچنین از کاهش تعداد داوطلبین شرکت کنندگان در سالجاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت:  تعداد داوطلبان کنکور سال گذشته ۲۹ هزار و ۷۵۵ نفر بود که امسال تعداد داوطلبان یک‌هزار و ۴۰ نفر کاهش داشته است.

مسبوق گفت: فرآیند دریافت کارت ورود به جلسه از روز یکشنبه ششم تیر ماه  با مراجعه به سامانه sanjesh.org آغاز شده و تا روز سه شنبه هشتم تیر ماه ادامه دارد.

وی همچنین بر حضور داوطلبین به موقع و قبل از شروع آزمون تاکید کرد و گفت: یک ساعت قبل از شروع فرایند کنکور داوطلبین باید در محل حوزه امتحانی حاضر شوند و به دور از استرس آزمون خود را با موفقیت انجام دهند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در دانشگاه بوعلی‌سینا بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی اظهار کرد: تمامی پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری آزمون رعایت شده و صندلی ها با فاصله ۵/۱ تا ۸۰/۱ متری چیده شده، پذیرایی به صورت سلف سرویس خواهد بود، تمامی پرسنل با ماسک، دستکش و شیلد حاضر می‌شوند و همه حوزه‌های امتحانی قبل و بعد از برگزاری آزمون به طور کامل ضدعفونی و گندزدایی می‌شود.

وی در پایان گفت: داوطلبان لازم است در هنگام ورود به جلسه آزمون، پرینت کارت ورود به جلسه و شناسنامه عکس‌دار یا کارت ملی معتبر، مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مدادپاکن و یک سنجاق و یا سوزن، به همراه داشته و از آوردن هرگونه وسایل اضافی از جمله تلفن همراه، ماشین حساب، کیف، کتاب، یادداشت و جزوه خوداری کنند.

گزارش: نفیسه پاکیزه

خروج از نسخه موبایل