نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نگاه کارشناسانه و علمی به جهاد دانشگاهی داشته باشیم

عباس نجفی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: با نگاه کارشناسانه و علمی می توان از ظرفیت های جهاد دانشگاهی در استان همدان بهره مند شد.
وی ادامه داد: در صورت تعامل با نهادهای مختلف می توان در حوزه خانواده کارهای بسیار مفید و اثر گذاری انجام داد.
نجفی با بیان اینکه خانوده نقش مهمی در پیشگیری از وقوع جرم دارد، تصریح کرد: خانواده مسئولیت خطیری در پیشگیری از وقوع جرم دارد بنابراین بروز هر نوع جرم می تواند ریشه در خانواده داشته باشد بنابراین وجود جرم نشان دهنده این موضوع است که بر روی خانواده به خوبی کار نکرده ایم.
معاون قضایی دادگستری خاطرنشان کرد: خانواده اولین مکان رشد یک فرد محسوب می شود، بنابراین با برگزاری برنامه های مختلف و به همت سایر ارگانها می توان بر روی این موضوع بهتر کار کرد.
نجفی با بیان اینکه با نگاهی به آمار 61 درصدی طلاق های توافقی می توان دریافت که بر روی خانواده خوب کار نکرده ایم، ادامه داد: در حال حاضر 61 درصد طلاق های فعلی توافقی بوده در حالیکه امر طلاق در گذشته برای خانواده ها بسیار سنگین بود و  تا حد امکان خانواده ها در صدد رفع مشکل بر می آمدند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس های آموزش مهارت زندگی به خوبی کا نشده است در حالیکه یک فرد از دوران مدرسه باید با این مهارت ها آشنا شود و این در حالیست که در دانشگاه محدود به گذراندن دو واحد درس است و امیدواریم این خلا با همکاری نهادهای با ظرفیت از جمله جهاد دانشگاهی مرتفع شود.
نجفی در بخش دیگری از سخنان خود به فرهنگ عذر خواهی در جامعه تاکید کرد و گفت: در حال حاضر بیشترین جرم موجود در استان توهین است، در حالیکه با فرهنگ سازی می توان از وقوع جرم های کوچک جلوگیری کرد.
وی در پایان به اجرای طرح نماد  (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان )اشاره کرد و گفت: این طرح در یکی از شهرستانهای استان برگزار شده و درصدد توسعه این طرح در تمامی نقاط استان هستیم.
گزارش:زهرا فرامرزدوست

خروج از نسخه موبایل