گیاه اتریپلکس نجات دهنده فرسایش بادی و بیابانی شدن اراضی

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، اسفندیار خزائی اظهار کرد:  اراضی روستای گندجین شهرستان کبودراهنگ که در معرض  بیابانی شدن هستند،  با کاشت گونه اتریپلکس که مقاوم در برابر کم آبی وخشکسالی هستند، از خطر فرسایش بادی و بیابانی شدن در امان می‌ماند.

وی اضافه کرد: تقویت و افزایش پوشش گیاهی، کنترل فرسایش بادی، جلوگیری از پیشروی بیابان و تولید گرد و غبار از جمله اقدامات انجام شده سال‌های اخیر در راستای جلوگیری از بیابانی شدن عرصه های منابع طبیعی در حوزه شهرستان کبودرآهنگ است که مورد اقبال عمومی و همراهی مطلوب و موثر مردم محلی نیز واقع شده است.

خزائی گفت: بیش از ۱۲۲ هکتار در محدوده روستای «شاوه» شهرستان کبودرآهنگ با طرح بیابان زدایی احیاء وبازسازی می‌شود که با پیشرفت منطقی و مطلوبی در حال انجام است.

وی  خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط پیش آمده ناشی از کاهش بارندگی‌ها و بروز پدیده خشکسالی طی دو دهه اخیر، حدود ۶۵ هزار هکتار از اراضی این استان در شهرستانهای کبودراهنگ، فامنین،قهاوند وبخشی از شهرستان ملایر مستعد بیابانی شدن است که ۲۶ هزار هکتار آن در اراضی ملی قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: طرح مطالعاتی بیابان زدایی در عرصه های منابع طبیعی استان تهیه و تدوین شده که در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز و همراهی و مشارکت مردم و مسئولان، اجرای آن نقش مهمی در مقابله با گسترش این پدیده خواهد داشت.
گزارش : زهرا فرامرزدوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا