رعایت 78 درصد فاصله گذاری فیزیکی در همدان

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، دکتر لیدا رفعتی اظهار کرد : کمترین میزان رعایت فاصله گذاری فیزیکی از دهم تا هفدهم خرداد مربوط به مراکز شماره گذاری و معاینه فنی با ۵۰ درصد، سپس مطب ها ۷۱ درصد، آرمستان ها، مهد کودک ها و پایانه مسافربری ۷۵ درصد، رستوران ها ۷۷ و نانوایی ها ۷۹ درصد است.
وی اضافه کرد: ۳۳ هزار و ۶۰۳ واحد صنفی و مراکز فعال در این استان وجود دارد که این مراکز چهار هزار و ۵۲۸ مورد در یک هفته گذشته بازرسی شدند که از این تعداد ۸۵ درصد بهداشت فردی را رعایت کرده بودند.
مدیر سلامت محیط و کار معاون بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: کمترین میزان رعایت بهداشت فردی مربوط به پایانه های مسافربری درون شهری و مراکز ورزشی با ۵۰ درصد و جایگاه سوخت و مهدکودک ها ۷۵ درصد و بیشترین مربوط به فرودگاه، زندان، مراکز کشاورزی و دامپروری و صنایع تولیدی نفت و گاز با ۱۰۰ درصد است.
دکتر رفعتی همچنین میزان استفاده از ماسک در مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی را ۷۸ درصد بیان کرد و گفت: ۷۱ درصد مراجعان، خدمات دهندگان و خدمات گیرندگان در مطب ها، ۷۲ درصد مراجعان به کارگاه و صنایع کوچک و ۷۵ درصد مراجعان و خدمات دهندگان در دفاتر پلیس ۱۰ مراکز پیشخوان، پایانه مسافربری درون شهری، مهدکودک ها، سوپرمارکت و خوار بار فروشی ها از ماسک استفاده کردند.
وی ادامه داد: متصدیان ۵۷۶ واحد متخلف در یک هفته گذشته به علت بی توجهی به شیوه نامه های بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و برای آن ها اخطاریه صادر شده است که بیشترین آن مربوط به سوپرمارکت و خواروبار فروشی با ۱۷۳پرونده، کارگاه و صنایع کوچک با ۱۰۶ و نانوایی با ۶۰ پرونده است.
مدیر سلامت محیط و کار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان یادآور شد: همچنین ۲۳ واحد متخلف در یک هفته گذشته پلمب شد که شامل هشت سوپرمارکت و خواروبار فروشی، سه نانوایی، یک رستوران و ۱۱ مورد سایر اماکن و مراکز است.

گزارش: نفیسه پاکیزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا