نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

چهارمین کنگره جهانی ذخیره گاه های زیست کره برگزار می شود

چهارمین کنگره جهانی ذخیره گاه های زیست کره با حضور دست اندرکاران 'ذخیره گاه های زیست کره یونسکو برای توسعه پایدار' شامل تمام کمیته های ملی برنامه انسان و کره مسکون یونسکو و کارشناسانی که به طور مستقیم در اجرای عملی برنامه های ذخیره گاه های زیست کره یونسکو نقش دارند، از جمله نمایندگانی از دولت ها، ذخایر زیست کره، جوامع محلی، آژانس های سازمان ملل متحد، سازمان های غیر دولتی، نهادهای علمی و همچنین سازمان ها و موسسات از سراسر جهان که با برنامه انسان و کره مسکون یونسکو همکاری دارند ،برگزار خواهد شد.
در این کنگره مسایل مربوط به اهداف توسعه پایدار (SDGs) و برنامه توسعه پسا 2015، مانند آموزش برای توسعه پایدار، کارآیی اقتصادی سیستم های حفاظت از طبیعت، تنوع زیستی، و حفاظت و استفاده پایدار از منابع طبیعی بررسی خواهد شد.
در کنگره مذکور، کارشناسان پیشرفت و موانع مربوط به مسایل ذخیره های زیست کره را به بحث خواهند گذاشت و تلاش خواهند کرد که چشم انداز جدید برای آینده ایجاد کنند.
***فراخوان جایزه دانشمند جوان انسان و کره مسکون- سال 2016 
یونسکو در هر سال با هدف تشویق دانشمندان جوان کشورهای در حال توسعه به تحقیق در خصوص مسایل مرتبط با ذخیره گاه های زیست کره و همچنین تبادل اطلاعات و تجربیات بین دانشمندان نسل جدید، جایزه ای را با عنوان دانشمند جوان انسان و کره مسکون (MAB) اعلام می کند.
متقاضیان دریافت جایزه باید تا 40سال سن داشته باشند و پروژه های مرتبط با ذخیره گاه های زیست کره را برای جایزه دانشمند جوان انسان و کره مسکون پیشنهاد دهند. این پروژه ها باید حداکثر تا مدت دو سال انجام شود. مبلغ این جایزه حدود 5000 دلار امریکا است.
***فراخوان جایزه میشل باتیس 2016 
جایزه میشل باتیس در رابطه با مدیریت ذخیرهگاه های زیست کره به یادبود دکتر میشل باتیس که فعالیت چشمگیری در زمینه مدیریت ذخیرهگاه های زیست کره داشته است، هر سال به شخصی که در این زمینه تحقیقات ارزنده ای انجام داده است اهدا میشود.
به گزارش ایرنا از پایگاه خبری کمیسیون ملی یونسکو ،مبلغ این جایزه 6000 دلار امریکا می باشد و به پروژه هایی که در ذخیره گاه های زیست کره انجام شده باشند تعلق می گیرد. علاقمندان باید فرم تکمیل شده خود را تا 20 آبان 1394 به گروه علوم کمیسیون ملی یونسکو به آدرس science@irunesco.orgایمیل نمایند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل