رها کردن بطری های پلاستیکی در طبیعت ممنوع!

اسفندیار خزایی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد:  برخی طبیعت گردان و علاقمندان در حوزه گردشگری که در طبیعت حضور می یابند باید مراقب طبیعت باشند و هر گونه عامل بروز آتش سوزی را ا طبیعت حذف کنند.
وی اضافه کرد: رها کردن بطری های پلاستیکی در طبیعت عاملی برای بروز آتش سوزی است به گونه ای که این بطری ها در طبیعت به صورت ذره بینی عمل می کنند و با جذب نورخورشید مستعد شعله ور شدن داشته و موجب بروز آتش سوزی می شود.
خزائی با بیان اینکه بروز حریق در فصل تابستان یکی از معضلات مراتع است، تصریح کرد: در استان همدان گونه های گیاهی گون مهمترین گونه های گیاهی محسوب می شوند که گیاهانی کم آب بر هستند و عشایر و سایر شهروندان باید مراقبت های لازم را انجام دهند.
وی به خشکسالی سالجاری اشاره کرد و گفت:  با توجه به وضعیت خشکی مراتع بهره برداران باید متناسب با شرایط فعلی تنها به فکر بهره برداری و عشایر تنها به دنبال تامین علوفه دامها در مراتع نباشند ، بنابراین باید مسئولان و مردم از طبیعت که تضمین کننده آیندگان است، مراقبت کنند.
وی به بروز آتش سوزی های طبیعی بدون دخالت انسان اشاره و اضافه کرد: بروز رعدو برق نیز در مراتع ممکن است موجب بروز آتش و ایجاد شعله کند، اما بیشترین علت آتش سوزی ها در طبیعت به عوامل انسانی باز میگردد.
این مقام مسئول با ارائه آمار اتش سوزی در سال گذشته اشاره  کرد و گفت: در سال گذشته 84 هکتار مورد حریق قرار گرفتند که این روند از سال 95 تاکنون کاهشی بوده و امیدواریم در سالجاری ین رقم همچنان روند کاهشی داشته باشد.
گزارش: نفیسه پاکیزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا