کشف قاچاق چوب در رزن

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، ناصر محققی اظهار کرد: این محموله های کشف شده در مجموع به میزان ۱۴ تن شامل یک محموله ۱۰ تنی، محموله سه تنی و یک محموله یک تنی بوده که پرونده های آنها برای رسیدگی به تعزیرات ارسال شده است.
وی با اشاره به اینکه به دنبال ممنوعیت برداشت چوب در مناطق شمالی کشور هجوم افراد برای قطع و برداشت درختان مناطق غربی کشور افزایش یافته است، افزود: همه محموله های چوبی قبل از قطع درخت نیاز به مجوز برداشت سپس حمل چوب دارد بنابراین صاحبان بار باید با مراجعه به اداره منابع طبیعی شهرستان اقدام های لازم برای دریافت مجوز قطع و حمل محموله چوب را دریافت کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان رزن دارای جنگل طبیعی نیست، تصریح کرد: در حال حاضر شهرستان رزن در دو بخش رزن و قروه درگزین دارای ۵۰۰ هکتار جنگل دست کاشت بوده که از این میزان جنگل های دستکاشت ۱۵۰ تا ۲۰۰  هکتار به بادام دیم و مابقی به درختان غیرمثمر اختصاص دارد.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته در بخش قروه درگزین ۱۲۰ هکتار و در سال ۹۸ میزان ۱۵۰ هکتار جنگل کاری صورت گرفته است، گفت: در حال حاضر سه کارگاه چوب بری فاقد مجوز در شهرستان رزن دارای فعالیت بوده که پیگیر اخذ مجوز خود هستند و کارشناسان منابع طبیعی شهرستان برای مجوز برداشت و حمل چوب بازدیدهای لازم از این واحدها را انجام می دهد.
محققی تصریح کرد: حاشیه رودخانه ها جزء مستثنیات اراضی منابع ملی نبوده و در همین رابطه برخی اهالی روستا نسبت به قطع بی رویه درختان خودرو در حاشیه رودخانه ها اقدام می کردند که برای جلوگیری از این اقدام هشدارهای لازم به این افراد داده شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رزن خاطرنشان کرد: برای قطع درختان در صورت باغی بودن درختان برای تأییدیه افراد باید به جهادکشاورزی شهرستان مراجعه کرده و هماهنگی های لازم را به عمل آوردند.
محققی در رابطه با اشتغال برخی از روستاهای شهرستان به هنر خراطی یادآور شد: این کارگاه ها اغلب مواد اولیه خود را از کارگاه های چوب منطقه تأمین می کنند و مشکلی در رابطه با این روستاها نداریم.

گزارش: نفیسه پاکیزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا