نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

افزایش 92 سانتی متری آب دریاها تا پایان قرن جاری

 به گزارش ایرنا از پایگاه خبری ناسا، محققان و کارشناسان حوزه محیط زیست این سازمان می گویند: در آینده این صفحات می توانند از بدترین سناریوهای جهان بدتر باشند.گزارش این سازمان حاکی است که بر اساس الگوهای فعلی پیش بینی می شود که سطح آب دریاهای جهان بین یک تا 3 فوت (30.48 تا 91.44 سانتی متر) تا پایان این قرن افزایش یابد.

اما دانشمندان ناسا می گویند، تحقیق جدید نشان می دهد که این افزایش می تواند باز هم بیشتر باشد.افزایش سطح دریا تحت تاثیر گسترش مولکول های آب در حین گرم شدن، کاهش ورقه های یخ و ذوب شدن یخچال های کوه قرار می گیرد.اما مشکل اینجاست که محققان هنوز بطور کامل پیچیدگی های ورقه های عمده یخی زمین، را در گرینلند و قطب جنوب نمی دانند.
هر دو ورق ها در سال های اخیر دچار کاهش یخ شده اند اما دانشمندان در تلاشند تا مشاهده کنند که آیا کاهش های اخیر باعث کاهش های دراماتیک تر در آینده می شود یا خیر.
اریک ریگنوت محقق دانشگاه کالیفرنیا ایروین در آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا می گوید: دیدگاه رایج میان متخصصان این بوده است که شرق قطب جنوب پایدار است، اما ما واقعا به این موضوع واقف نیستیم.
برخی علائمی که اکنون در اطلاعات ماهواره ای دیده می شود خطرناک هستند به این معنی که این یخچال ها ممکن است به آن پایداری که تصور می کردیم ، نباشند.
همواره توجه زیادی در زمینه تغییراتی که اکنون مشاهده می کنیم وجود داشته است اما به گفته دانشمندان اولویت بر تغییرات فردا قرار دارد.
ناسا به تازگی یک کمپین میدانی شش ساله را برای مطالعه اثرات گرم شدن آب ها و تغییر الگوهای فعلی بر اصر تخریب یخی گرینلند، راه اندازی کرده است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل