قوچ شبیه سازی شده رویان، زنده و سالم است

 تولد اولین قوچ قمیشلو با روش شبیه سازی بین گونه ای بومی ایران انجام شده و بیش از یکماه از تولد آن می گذرد.پژوهشگاه رویان در راستای حفظ گونه های حیوانی درمعرض انقراض، قوچ قمیشلو را که خاص منطقه قمیشلو نزدیک اصفهان است در فهرست قرمز حیوانات در حال انقراض قرار داشت را برای شبیه سازی انتخاب کرد.

به گزارش ایرنا، دکتر حمید رضا گورابی در نشست خبری شانزدهمین جشنواره و کنگره رویان با اشاره به اینکه مدتی ها به دنبال تولد این حیوان بودیم، افزود: خوشبختانه محققان ما در اصفهان با بهره گیری از روش هایی، این حیوان را از طریق شبیه سازی به دنیا آوردند که توانستند موفقیت بزرگی بدست آورند.
وی همچنین به موفقیتهای دیگری در این پژوهشگاه اشاره کردوگفت: محققان و پژوهشگران ما توانستند با انتقال 12 جنین به 12 بز حدود 9 تولد زنده داشته باشند.

** بهره گیری از توان نیکوکاران در ساخت و ساز بیمارستان سلول درمانی
گورابی با اشاره به اینکه سعی کردیم خیرین و نیکوکاران کشور را با سخت بیمارستان سلول های درمانی آشنا کنیم، گفت: در تلاش هستیم تا از توان و ظرفیت آنها برای ساخت و ساز این پروژه بهره بگیریم.
وی با اشاره به اینکه ساخت این بیمارستان مورد نیاز کشور است اظهار کرد: غفلت از این موضوع مهم سبب پشیمانی همه ما و مسوولان خواهد شد و صدمه این غفلت را همه مردم خواهند دید.
گورابی به آخرین وضعیت بیمارستان سلول درمانی که در سال گذشته عملیات اجرای آن آغاز شد اشاره کرد و گفت: عملیات اجرای این پروژه درمانی مقداری به جلو رفته اما کار به کندی به پیش می رود.
وی با اشاره به اینکه مسوولان شهرداری تهران تلاش می کنند که مشکل کمبود بودجه این طرح عمرانی را برطرف کنند اظهار امیدواری کرد که شهرداری تهران با عزمی جدی که داشتند و کمکی که کردند کار را با سرعت بیشتری به پیش ببرند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا