نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نخستین کنگره بین المللی حشره شناسی آغاز شد

 دبیر علمی همایش در مراسم افتتاحیه گفت:این کنگره با هدف گردهمایی و تبادل اطلاعات به دست آمده در مورد حشرات از دانشگاه ها و مراکز پژوهشی داخلی و خارجی برگزار می شود. شهاب منظری گفت:مقالاتی از کشورهای آمریکا،روسیه انگلیس،فرانسه، آلمان، اسپانیا، بلژیک،لهستان،کره جنوبی،ترکیه، ژاپن هند و تونس به دبیرخانه همایش ارسال شده و پژوهشگرانی از کشورهای آمریکا و تونس در این کنگره حضور دارند.

وی ادامه داد:انجمن حشره شناسی ایران با همکاری موسسه تحقیقات گیاه پزشکی این کنگره را برگزار کرده است و برگزاری آن در جمع آوری و تبادل اطلاعات میان متخصصان داخلی و خارجی در مورد حشرات تاثیر به سزایی خواهد داشت.
منظری افزود:ایران دارای تنوع گونه ای حشرات بسیاری است و حدود 2500 گونه حشره در کشور شناخته شده است که از این تعداد حدود 4 میلیون نمونه در موزه حشره شناسی کشور به نمایش گذاشته شده است.
بسیاری از حشرات در از بین بردن انواع آفات نقش به سزایی دارند و قطعا استفاده صحیح از آنها تا حد زیادی مصرف سموم شیمیایی در مقابله با آفات را کاهش خواهد داد.
وی ادامه داد:سمپوزیوم تخصصی سیستماتیک، تکامل و تنوع زیستی حشرات، فیزیولوژی و بیوشیمی حشرات و توکسیکولوژی، حشره شناسی پزشکی، دامپزشکی، شهری و صنعتی و اکوسیستم های حشرات – گیاهان محورهای این همایش است.
ارایه نتایج و یافته های جدید در زمینه حشره شناسی و علوم وابسته، برگزاری مراسم اهدای جوایز به دانشجویان برتر حشره شناسی و علوم وابسته و برگزاری مجمع عمومی سالانه انجمن حشره شناسی ایران از برنامه های این همایش سه روزه است.
منظری گفت:بعد از اعلام فراخوان حدود 418 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این تعداد 296 مقاله برای ارایه در همایش پذیرفته شده که از این تعداد مقاله 8 درصد خارجی بوده است.همچنین 35 مقاله به صورت شفاهی و 261 به صورت پوستر در این کنگره ارائه می شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل