نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

برگزاری چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در فارس

به گزارش سینا پرس فارس،  محمد صحت، امروز، ۲۴ آبان در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اعلام خبر برگزاری چهارمین رویداد تولیدمحتوای دیجیتال بسیج همزمان با سراسر کشور در شیراز گفت: این رویداد در استان فارس به مدت سه روز و طی روزهای ۲۵ تا ۲۷ آبان‌ماه جاری در محل دانشکده فنی باهنر شیراز برگزار خواهد شد.

صحت با اشاره به اینکه مراسم افتتاحیه این مراسم، ۲۵ آبان‌ماه ساعت ۸:۳۰ با سخنرانی علی‌پور، معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر برگزار خواهد شد خاطر نشان کرد: بعد از مراسم افتتاحیه موضوع رویداد به شرکت‌کنندگان اعلام خواهد شد و در حال حاضر فعلاً موضوع رویداد به هیچ گروهی اعلام نخواهد شد تا گروه‌های مختلف از ایده‌پردازی تا اجرا در این رویداد فعالیت داشته باشند.

وی در خصوص  زمان برگزاری اختتامیه این رویداد گفت: ساعت ۱۰:۳۰ روز جمعه، ۲۷ آبان‌ماه با حضور مسئولان استانی و فرمانده سپاه فجر اختتامیه برگزار و این رویداد در سه رشته پویانمایی در حوزه انیمیشن، نرم‌افزارهای تلفن همراه و بازی‌های تلفن همراه برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر از تفاوت رویداد امسال با سال‌های گذشته خبر داد و گفت: این تغییر در این است که هر موضوعی برای گروه‌ها انتخاب می‌شود، در مرحله کشوری هم باید همین موضوع را ادامه دهند در صورتی که در سال‌های گذشته، موضوع مرحله کشوری متفاوت بود.

صحت با بیان اینکه امسال با توجه به اینکه سال دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده است، رویداد ما هم در این حوزه فعال شده است، گفت: در حوزه نرم‌افزار به خصوص بازی، اگر ایده تیمی موجب اشتغالزایی شده و بازی آن گروه قابلیت تجاری شدن را داشته باشد، مورد حمایت قرار می‌گیرد بدین صورت که در مرحله اول ۱۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه ۴ درصد ۷ ساله دریافت خواهند کرد.

او با ذکر این نکته که در اینجا مقام آوردن مطرح نیست یعنی اگر ایده‌هایی باشند که قابلیت تجاری‌سازی داشته باشند، مورد حمایت قرار خواهند گرفت، گفت: حمایت بعدی این است که اگر آن تیم بخواهد می‌تواند در پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی کشور به عنوان شرکت دانش‌بنیان ثبت شود و از تمام تسهیلات و امکاناتی که در اختیار شرکت‌ها در این پارک قرار داده می‌شود، استفاده کند.

رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس با بیان اینکه منتخبان مرحله استانی به مرحله کشوری که به احتمال زیاد اواخر آذرماه در تهران برگزار می‌شود، راه پیدا خواهند کرد، افزود: در مرحله استانی که به صورت همزمان در سراسر کشور اجرا می‌شود، به تیم اول ۱۵ میلیون تومان، تیم دوم ۱۰ میلیون تومان و تیم سوم ۵ میلیون تومان جایزه تعلق خواهد گرفت که در روز اختتامیه به آن‌ها اهدا خواهد شد. البته این جوایز به غیر از آن حمایت‌هایی است که اعلام کردیم.

وی با تصریح اینکه تاکنون ۳۶ تیم در سامانه مربوط به این رویداد ثبت‌نام کرده‌اند که ۱۸۰ نفر هستند اما سامانه هنوز باز است و امکان ثبت‌نام تا امشب وجود دارد، گفت: گروه‌های شهرستانی امشب در شیراز اسکان پیدا خواهند کرد و به یاری خدا رویداد از ساعت ۸:۳۰ صبح فردا رسماً آغاز خواهد شد.

صحت با ذکر این نکته که تیم‌های شرکت‌کننده تا ساعت ۹ صبح روز جمعه، ۲۷ آبان مهلت دارند تا کارهای خود را ارائه دهند، افزود: در این رویداد یکسری داور به صورت شبانه‌روزی در کنار تیم‌ها فعالیت می‌کنند و هم کار داوری هم راهنما را انجام می‌دهند و به یاری خدا همین داوران تیم‌های برتر را برای مراسم اختتامیه معرفی خواهند کرد.

رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس همچنین گفت: امسال رویداد مردمی در سه حوزه پویانمایی، نرم‌‌افزارهای تلفن همراه و بازی هم به این رویداد ما اضافه شده است که برای آن فراخوان عمومی اعلام شده است و در همین راستا ۱۷۶ اثر ارسال شد و داوران در حال داوری هستند که برگزیدگان این بخش هم در مراسم اختتامیه معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه تیم‌های برگزیده رویداد تا زمان مرحله کشوری با داوران رویداد در ارتباط خواهند بود تا بتوانند راهنمایی‌ها و مشاوره‌های لازم را اخذ کنند، گفت: در سال گذشته یکسری تیم‌های برگزیده در رویداد داشتیم و در طول سال اگر قرارداد و سفارشی داشتیم به این تیم‌های برگزیده محول کردیم و این مسئله موجب شد تا ظرفیت بسیار خوبی شناسایی شده و از این ظرفیت‌ها در حد امکان استفاده شد.

صحت در پایان یادآور شد: در برگزاری این رویداد دستگاه‌هایی چون دانشکده فنی شهید باهنر شیراز، شرکت همیارنت، اداره ارشاد فارس، سازمان فرهنگی شهرداری و پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی کشور ما را یاری رساندند.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

خروج از نسخه موبایل