نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

افسانه های رایج "پزشکی از راه دور" رد شد

به گزارش سینا پرس فارس، دکتر کاتلین فیر گفت: "برای بیماران، پیام واضح و اطمینان بخش است، پزشکی از راه دور روشی موثر و کارآمد برای دریافت انواع مراقبت های بهداشتی است." برابری پزشکی از راه دور، و مدیر داده و تجزیه و تحلیل در آزمایشگاه سلامت UR. "به خصوص برای کسانی که مشکلات حمل و نقل دارند، این خدماتی است که واقعاً شکاف را پر می کند و به طور حیاتی، کیفیت مراقبتی که بیماران دریافت می کنند را به خطر نمی اندازد."

فیر و همکارانش سه نگرانی خاص مرتبط با پزشکی از راه دور را با استفاده از داده‌هایی که تا حدی توسط همه‌گیری کووید ایجاد شده بود، بررسی کردند، که باعث شد ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی در سراسر کشور به سرعت خدمات پزشکی از راه دور خود را گسترش دهند: که دسترسی به مراقبت برای آسیب پذیرترین بیمارانی که ممکن است نتوانند به خدمات دیجیتال دسترسی داشته باشند را کاهش می دهد.
بازپرداخت ارائه دهندگان خدمات پزشکی از راه دور به همان میزان خدمات سنتی، استفاده بیش از حد از تله مدیسین را تشویق می کند.
تله مدیسین راه موثری برای ارائه مراقبت نیست.

فیر گفت: «ما واقعاً داده‌ها را بررسی کردیم و هر سه نگرانی را رد کرد، که واقعاً بسیار هیجان‌انگیز است. «آسیب‌پذیرترین بیماران ما نه تنها پشت سر نگذاشتند، بلکه از جمله کسانی بودند که بیشترین مشارکت را با خدمات پزشکی از راه دور داشتند و بیشترین بهره را از آن بردند. ما شاهد پیامدهای بدتر یا افزایش هزینه ها یا بیمارانی که به میزان بیشتری از پیگیری حضوری نیاز داشتند، ندیدیم. همچنین شواهدی مبنی بر استفاده بیش از حد پیدا نکردیم. این مراقبت خوب است و مراقبت عادلانه برای جمعیت های آسیب پذیر است.»

به گفته مایکل هاسلبرگ نویسنده ارشد و مدیر ارشد سلامت دیجیتال URMC ، دکترای RN، اولین مقاله ای است که داده های جامعی را ارائه می کند که سه افسانه را که مانع استفاده گسترده از پزشکی از راه دور شده اند، از بین می برد. محققان URMC به دلیل کار بیش از 3000 ارائه دهنده پزشکی از راه دور در سراسر سیستم بهداشتی و توانایی آزمایشگاه بهداشت UR برای تجزیه و تحلیل داده های تولید شده توسط آنها در موقعیت منحصر به فردی برای انجام این مطالعه قرار داشتند.

محققان داده‌های ژوئیه تا دسامبر 2020، دوره‌ای از عادی بودن نسبی پس از اولین موج همه‌گیری، را با داده‌های پیش از همه‌گیری از ژوئیه تا دسامبر 2019، با استفاده از داده‌های ژانویه تا ژوئن 2021 به عنوان دوره پیگیری مقایسه کردند. تجزیه و تحلیل آنها شامل بررسی دموگرافیک بیمار، نتایج، استفاده از ارائه دهنده، بازدیدهای تکمیل شده و موارد دیگر بود.

فیر گفت: "برای ارائه دهندگان ما، یک نگرانی عمده در مورد پزشکی از راه دور همیشه این بوده است: "اگر نتوانم با بیمار در اتاق بنشینم، چه چیزی ممکن است از دست بدهم؟" «اما ما به سادگی هیچ افزایشی در نتایج منفی پیدا نکردیم. این بدان معنا نیست که پزشکی از راه دور جایگزین مراقبت های حضوری خواهد شد، اما واضح است که می تواند به افراد کمک کند تا به طور مداوم و راحت تر به مراقبت دسترسی داشته باشند و مکمل بسیار موثری برای مراقبت های سنتی است.

دومین مطالعه NEJM Catalyst برنامه‌ای را که پزشکان URMC برای ارائه منابع روان‌پزشکی و روان‌درمانی به بیماران خانه‌های سالمندان از طریق ترکیبی از سلامت از راه دور، بازدید در محل، و آموزش کارکنان ایجاد کردند، بررسی کرد. محققان به این نتیجه رسیدند که این برنامه دسترسی به مراقبت را بهبود بخشید و تعداد ساکنانی که به داروهای ضد روان پریشی نیاز داشتند را کاهش داد.

دکتر آدام سیمینگ، گفت: «با تیم کوچکی که در اینجا در URMC گردآوری کردیم، توانستیم دسترسی گسترده‌ای داشته باشیم و مراقبت‌ها را به بیماران در بخش‌هایی از ایالت که خدمات بهداشت روانی با کیفیت بالا در بهترین حالت کمیاب هستند، گسترش دهیم، و در زمانی که خانه‌های سالمندان در سراسر کشور به شدت با کمبود پرسنل مواجه هستند و نیاز به خدمات بهداشت روان در میان ساکنان آن‌ها در حال افزایش است، ما روش ارائه خدمات سلامت روان را به بیش از 50 خانه سالمندانی که با آن‌ها کار می‌کنیم به‌طور موثر طراحی کرده‌ایم.»

هاسلبرگ، که همچنین نویسنده ارشد مطالعه خانه سالمندان بود، معتقد است که هر دو مقاله در جامعه پزشکی طنین انداز خواهند شد و پرداخت کنندگان و سیاست گذاران را تشویق می کنند تا سیاست های دوران همه گیر را که رشد خدمات پزشکی از راه دور را ممکن می کند، ادامه دهند و گسترش دهند.

هاسلبرگ گفت: "امیدواریم آنچه در اینجا آموخته ایم به بقیه کشور کمک کند و به شکل گیری آینده مراقبت های بهداشتی کمک کند، زیرا پزشکی از راه دور به طور فزاینده ای برجسته می شود."

مترجم: فتانه حق پرست

منبع: scitechdaily

خروج از نسخه موبایل