نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کلاهبرداری سایبری با ترفند رسید ساز جعلی

به گزارش سینا پرس فارس، سرهنگ فرشید زینلی گفت: فردي با ارائه شکایت به پلیس فتا با موضوع جعل و کلاهبرداری در قالب خریدار طلا عنوان كرد مدتی قبل طلای همسر خود را جهت فروش از طریق سایت دیوار آگهی که فردی ناشناس به عنوان خریدار با من تماس و پس از حضور در منزل با ارائه رسید بانکی در گوشی خود بیان كرد مبلغ ۸۱ میلیون تومان به حساب من واریز كرده و پس از تحویل گرفتن طلاها از منزل خارج شد.

زینلی تصریح کرد: شاکی پس از چند ساعت متوجه مي‌شود كه هیچ وجهی به حسابش واریز نشده و فرد مذکور پاسخگو نمی‌باشد و خریدار طلا از طریق اپلیکیشن  رسید‌ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از وی کرده است كه با توجه به‌ اهمیت موضوع رسيدگي به پرونده در دستور کار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

وی بیان کرد: كارشناسان پس از بررسي‌هاي علمی و هوشمندانه و با اقدامات فني و تخصصي موفق شدند متهم را شناسايي و وي را در مخفيگاهش در اين شهرستان دستگير كنند.

اين مقام انتظامي با اشاره به اينكه متهم در بازجويي اوليه به جرم خود مبني بر كلاهبرداري 810 ميليون ريال از شاكي اقرار كرد، گفت: در سواق فرد دستگير شده جرايمي از قبيل آدم‌ربایی، جعل، تحصيل مال نامشروع و سرقت به چشم مي‌خورد.

او اظهار داشت: شهروندان مي بايست سامانه پيامکي حساب‌هاي بانکي خود را فعال تا از واريز يا برداشت وجه اطمينان حاصل کنند و همچنين پس از رويت كالا يا خدمات و احراز هويت هر يك از طرفين معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام كار يا خدمات انجام دهند تا گرفتار كلاهبرداران نشوند.

 گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

خروج از نسخه موبایل