نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کلاهبرداری در بازار ارز شیراز به روش اسکیمر

به گزارش سینا پرس فارس، سرهنگ امیرحسین سلیمانی درجمع خبرنگاران گفت: تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و مدعی شدند مبالغی به صورت غیرمجاز از حساب بانکی آنان برداشت شده است كه بررسي موضوع به صورت ويژه در دستور كار كارشناسان قرار گرفت.
سلیمانی افزود: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که قربانیان این پرونده بعد از خرید ارز از یک فروشنده سیار حسابشان خالی شده و به روش اسکیمر مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.
رییس پلیس فتا استان بیان داشت: كارشناسان با بررسی‌های تکمیلی و بهره‌گیری از روش‌های فنی و علمی در کوتاه‌ترین زمان موفق شدند متهم را در يكي از محلات شيراز شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائي وي را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کنند.
وی  با بيان اينكه در بازرسي از مخفيگاه متهم یک دستگاه اسکیمر و 500 عدد کارت خام بانکی به همراه یک عدد لپ تاپ کشف شد، تصريح كرد: شهروندان جهت پیشگیری از سرقت‌ به‌ صورت اسکیمر، انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز کارت حساب را خودشان انجام دهند؛ چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارت‌خوان بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود.
این مقام سایبری با بیان اینکه تغییر رمز دوره‌ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمانه کلاهبرداران است، به شهروندان توصیه کرد در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت به پلیس فتا گزارش کنند.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

خروج از نسخه موبایل