نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

احتمال پرخوری کودکانی که والدین سخت گیر دارند

به گزارش سینا پرس فارس، دانشمندان ادعا می کنند که مادران و پدران با سبک "اقتدارگرا" به فرزندانشان اجازه نمی دهند رژیم غذایی خود را به درستی تنظیم کنند، با خوردن یک میان وعده در زمان نیاز یا ترک خوردن در هنگام سیر شدن. آنها استدلال می‌کنند که کلاس‌های والدین می‌تواند به بزرگسالان کمک کند تا بفهمند که چگونه فرزندان کوچک خود را بزرگ می‌کنند تعیین می‌کند که بچه‌ها در آینده چقدر سنگین‌تر می‌شوند.

الکسا سگال می‌گوید: مادران مقتدر با مطالبه‌گری و کنترل‌کننده بودن مشخص می‌شوند، در حالی که گرما و واکنش‌پذیری پایینی دارند. این امر می‌تواند منجر به عدم پاسخگویی آنها به نشانه‌های گرسنگی فرزندشان شود، مثلاً به آنها اجازه نمی‌دهند در هنگام گرسنگی یک میان‌وعده انتخاب کنند و یا کنترل غذای دریافتی کودک را تحت فشار قرار دهند تا او را تمیز کند. وقتی گرسنه نیستند بشقاب بخورند.»

سگال می افزاید: «این کنترل به این معنی است که کودک توانایی خود را برای تنظیم انرژی دریافتی خود ایجاد نمی کند، به این معنی که ممکن است در صورت داشتن توانایی زیاده روی کند.

سهل انگاری والدین می تواند همین تأثیر را داشته باشد
تیم امپریال کالج لندن همچنین دریافتند والدین سهل انگار که محبت زیادی از خود نشان نمی دهند، اما قوانین کمی هم دارند، احتمال بیشتری دارد که فرزندان سنگین تری داشته باشند. جوانانی که والدین مستبد یا سهل انگار داشتند، حدود 3.3 پوند وزن بیشتری نسبت به کودکانی داشتند که والدین گرم اما محکم داشتند.

این پیوند در تمام سنین یافت شد و زمانی که متغیرهایی مانند سن، جنس و قد در نظر گرفته شد، حفظ شد. برای این مطالعه، تیم داده‌های بیش از 10000 کودک بریتانیایی را که در مطالعه طولی والدین و کودکان Avon شرکت کرده بودند، تجزیه و تحلیل کردند.

آنها ارتباط بین سبک های فرزندپروری و وزن بچه ها را در هفت، 11، 13، 16 و 23 سالگی بررسی کردند. والدین به پرسشنامه هایی در مورد نحوه تربیت فرزندان خود پاسخ دادند و از برخی از آنها در حال تعامل با فرزندانشان فیلم گرفته شد.

والدین سخت گیر چه تفاوتی با دیگران دارند
این تیم سبک های فرزندپروری را به چهار دسته تقسیم کرد: مقتدرانه، مقتدرانه، سهل گیرانه و غفلت آمیز. والدین مقتدر مرزهای روشنی را حفظ می کردند در حالی که صمیمانه نشان می دادند در حالی که والدین مستبد سختگیر بودند و محبت کمی به فرزندان خود نشان می دادند.

والدین سهل‌گیر خوب بودند اما قوانین کمی را رعایت می‌کردند و والدین سهل‌انگیز از نظر عاطفی با فرزندان خود درگیر نبودند و قوانین کمی داشتند. والدین سهل‌گیر نیز بچه‌های سنگین‌تری داشتند، اما تیم تحقیقاتی می‌گوید این پیوند «از نظر آماری معنادار نیست» و با افزایش سن کاهش می‌یابد.

سگال می گوید: تأثیر سبک فرزندپروری بر وزن کودک اغلب یک موضوع تابو در نظر گرفته می شود. با این حال، درک جامع از ارتباط بین سبک فرزندپروری و چاقی دوران کودکی و نوجوانی، پتانسیل زیادی برای اطلاع رسانی سیاست های چاقی و کمک به توسعه برنامه های سلامت و تغذیه موثرتر دارد.

این محقق در بیانیه‌ای می‌گوید: یافته‌های ما می‌تواند به اطلاع‌رسانی برنامه‌های پیشگیری و درمان چاقی با عمل به عنوان یادآوری به سیاست‌گذاران کمک کند که عوامل خطر قابل اصلاح چاقی کودکان ریشه‌های مهمی در خانه دارند.

از هر 3 جوان 1 نفر ممکن است اضافه وزن یا چاق باشد
لوئیز باور، رئیس فدراسیون جهانی چاقی می‌افزاید: این مطالعه اهمیت اساسی والدین را در تربیت فرزندان سالم نشان می‌دهد، دنیای امروز اغلب غذا خوردن خوب، فعالیت بدنی، خوب خوابیدن و کنار آمدن با استرس را برای کودکان و خانواده ها دشوار می کند. والدینی که می توانند محدودیت های مناسبی را برای فرزند خود تعیین کنند، در عین حال که گرما و حساسیت را در رابطه به ارمغان می آورند، ممکن است بهتر بتوانند به فرزند خود کمک کنند تا هر چه بیشتر سالم باشد.

آخرین آمار برنامه ملی اندازه گیری کودک برای انگلستان نشان می دهد که 28 درصد از کودکان چهار تا پنج ساله و 41 درصد از کودکان 10 تا 11 ساله دارای اضافه وزن یا چاق هستند.

مترجم: فاطمه خداپرست

منبع: studyfinds

خروج از نسخه موبایل