نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کسب رتبه نخست کشوری معاونت غذا و داروی علوم پزشکی فارس

به گزارش سینا پرس فارس، دکتر محمدجواد راعی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به دریافت لوح تقدیری به این مناسبت در آیین بزرگداشت روز جهانی غذا از سوی وزیر بهداشت گفت: همه ساله، شانزدهم اکتبر مصادف با بیست و چهارم مهر، به مناسبت سالروز تاسیس سازمان جهانی غذا (فائو) در سال ۱۹۴۵ به عنوان روز جهانی غذا نامگذاری شده و امسال این روز با شعار «غذا برای همه، هیچ کس نباید فراموش شود.» گرامی داشته می شود.

راعی افزود: یکی از مهم ترین وظایف این معاونت که به کسب رتبه نخست در کشور انجامید، پایش زنجیره تامین اصالت غذا و برنامه های ارتقای سلامت غذایی در استان از طریق نظارت مستمر بر  فعالیت مراکز تولید و بسته بندی مواد خوراکی،‌ آشامیدنی،‌ مراکز نگهداری مواد غذایی و مراکز پخش مواد غذایی در استان و همچنین نظارت بر اجرای قوانین و ضوابط فنی و بهداشتی مواد خوراکی، ‌آشامیدنی است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار امیدواری کرد با افزایش سطح دانش اطلاعات در جامعه، آگاهی مردم نسبت به استفاده از غذای ایمن و سالم افزایش پیدا کند و مصرف مواد غذایی اصلاح شود.

او آموزش سبک زندگی سالم به مردم و اینکه چه غذایی را به چه میزان و چگونه مصرف کنند را حائز اهمیت بسیار خواند که می تواند از بروز بیماری های بسیاری پیشگیری کند.

در آیین بزرگداشت روز جهانی غذا با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان غذا دارو اعلام و لوح تقدیری به پاس تلاش های انجام شده در حوزه نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی، از سوی دکتر «بهرام عین اللهی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اهدا شد.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

خروج از نسخه موبایل