نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بررسی روند توسعه پارک فناوری سلامت دانشگاه

به گزارش سینا پرس فارس،  دکتر سید وحید حسینی با همراهی دکتر مهتاب معمارپور معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در زمینه توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اولویت های این حوزه را در خصوص تحقق اهداف پیش بینی شده اعلام کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز یکی از محورهای مهم مورد پیگیری در مجموعه سلامت فارس را که بخش مهمی از آن در حوزه تحقیقات و فناوری انعکاس می یابد، مربوط به تحقق اهداف توسعه تولیدات دانش بنیان سلامت اعلام کرد که در نشست های هفتگی با حضور دست اندرکاران و علاقه مندان به این حوزه، به طور مستمر در حال پیگیری و رصد است.

دکتر حسینی راه اندازی پارک فناوری سلامت دانشگاه را از اقدامات اخیر حوزه پژوهشی دانشگاه برشمرد و با ارائه گزارشی از روند استقرار شرکت های دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، محصولات تولید شده در این شرکت ها را به معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت معرفی کرد.

پیگیری جذب اعتبار برای سرعت بخشیدن به روند تولید محصول در شرکت های دانش بنیان و پیگیری جذب اعتبار برای طرح های پژوهشی، دیگر محور صحبت های رئیس دانشگاه در این جلسه بود.

دکتر حسینی همچنین راه اندازی اتاق تمیز در برج پژوهشی محمد رسول الله(ص) را از دیگر اقدامات در دست انجام دانشگاه در حوزه پژوهشی عنوان کرد که مراحل پایانی را طی می کند.

او با ارائه توضیحاتی در خصوص طرح های فناورانه حوزه سلامت در دانشگاه، توسعه این امر را اولویتی دانست که با برنامه ریزی و مشارکت واحدهای مختلف مجموعه سلامت فارس و تلاش برای جذب حمایت مسوولان استان و همکاری بین بخشی، در حال انجام است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت نیز در این نشست، با بررسی روند اقدامات مجموعه سلامت فارس در این حوزه، نسبت به حمایت وزارت بهداشت از توسعه روند کنونی بر حسب اولویت برنامه ها، قول همکاری داد.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

خروج از نسخه موبایل