نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رسیدن به جایگاه واقعی کلان‌شهر شیراز در ابعاد گردشگری

به گزارش سینا پرس فارس، محمدحسن اسدی با حضور در برنامه تلویزیونی عشق محمد(ص) که به‌صورت زنده از شبکه فارس پخش شد، با تبریک میلاد حضرت محمد مصطفی(ص) و هفته وحدت به شهروندان شیرازی اظهار امیدواری کرد: در یک دوره سه‌ساله با اتکا بر ذات احدیت و همکاری شورای اسلامی شهر و مشارکت شهروندان، یک دوره موفق و با آرامش را در شهر شیراز، شهر سومین حرم اهل‌بیت(ع)، شعرا و ادیبان بزرگ و شهری که دارای شاخص‌های معروفی در عرصه‌های گردشگری است، داشته باشیم و این کلان‌شهر را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

اسدی با بیان اینکه در قامت مسئولیت مدیریت شهری باید دِین خود را به این کلان‌‌شهر و مردم فهیم آن ادا کنیم، افزود: این شهر قطب گردشگری مذهبی، فرهنگی و پزشکی بوده است و در این دوره به دنبال ایجاد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری نظیر شهربازی و آکواریوم بزرگ و تله‌کابین هستیم.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه ۱۴ سال است که از نام‌گذاری شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت(ع) توسط رهبر معظم انقلاب می‌گذرد، گفت: به‌عنوان متولیان شهری باید به سمت ایفای نقش خود در تحقق این عنوان که مقام معظم رهبری بر این کلان‌شهر منت گذاشته‌اند و این شهر را به این عنوان مزین کرده‌اند، حرکت کنیم.

اسدی بیان کرد: بسیاری از فعالیت‌ها حول محور سومین حرم اهل‌بیت(ع) است و در مدیریت شهری سعی می‌کنیم تا راه‌های دسترسی به حرم‌های مطهر را تسهیل کنیم.

وی با بیان اینکه شیراز نیازهای متعددی دارد، تصریح کرد: مسؤولین مدیریت شهری شأنی جز خدمت بی‌منت به مردم ندارند و همه ما مکلف و ملزم برای برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی نیازها هستیم.

شهردار شیراز گفت: توسعه حمل‌ونقل ریلی، اتوبوس رانی، بازسازی و نوسازی تاکسیرانی دارای اهمیت است.

به گفته اسدی، باید قدر داشته‌های شیراز را دانست و در حفظ آن تلاش کرد که در این مسیر می‌توان باغ‌های قصردشت را مثال زد که شهرت جهانی داشته و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه این کلان‌شهر نیاز به یک ثبات اقتصادی دارد، تصریح کرد: برای این ثبات در قدم اول از کوچ و رفتن سرمایه‌گذار ممانعت و در مرحله بعد جذب سرمایه‌گذار از خارج استان، خارج کشور و همچنین سرمایه‌گذاران ایرانی‌الاصل تلاش کنیم.

مدیر ارشد شهری شیراز موقعیت این کلان‌شهر را به دلیل فاصله نزدیک با کشورهای خلیج‌فارس دارای اهمیت ویژه‌ دانست و بیان کرد: این فرصت را هیچ کلان‌شهری ندارد و باید از این پتانسیل استفاده کنیم.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

خروج از نسخه موبایل