نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

هزینه پنهان گوشت گیاهی

به گزارش سینا پرس فارس،  استفاده از جایگزین های گوشت گاو گیاهی پتانسیل کاهش انتشار دی اکسید کربن را دارد، اما تحولات اقتصادی اخیر نشان می دهد که این روند ممکن است نیروی کار کشاورزی را مختل کند و بیش از 1.5 میلیون شغل در این بخش را به خطر بیندازد.

بر اساس تحقیقات جدید دانشگاه کرنل، تولید مواد غذایی ایالات متحده می‌تواند با پذیرش جایگزین‌های پروتئین گوشت، ردپای کربن کشاورزی خود را بین ۲.۵ تا ۱۳.۵ درصد کاهش دهد، در درجه اول با کاهش تعداد گاوهای مورد نیاز برای گوشت گاو. تولید دو تا 12 میلیون

محققان خاطرنشان کردند که اگرچه برداشتن گام‌هایی برای کند کردن تغییرات آب و هوایی مهم است، اما اختلال در فناوری ممکن است پیامدهای اقتصادی مختلفی داشته باشد، چه خوب و چه بد، که بر مسائلی مانند معیشت، شرایط کار، حقوق بشر، دستمزد عادلانه و برابری سلامت تأثیر می‌گذارد.

دانیل میسون دکروز می‌گوید: «کاهش ردپای کربن و افزایش کارایی استفاده از منابع سیستم غذایی دلایلی هستند که پروتئین‌های جایگزین می‌توانند در مجموعه‌ای از فناوری‌ها و سیاست‌ها برای ارتقای سیستم‌های غذایی پایدارتر قرار گیرند.» کرنل.

او گفت: «با این حال، جایگزین‌های گیاهی برای گوشت گاو گلوله‌های نقره‌ای نیستند، بلکه تأثیر آن‌ها بر سایر ابعاد زیست‌محیطی سیستم غذایی مانند مصرف کل آب مبهم است.»

اثرات اقتصادی چندین سناریو که در آن جایگزین‌های گوشت گاو گیاهی جایگزین 10، 30 درصد یا 60 درصد از بازار گوشت گاو ایالات متحده شد، توسط محققان برای بررسی اختلالات احتمالی ناشی از این جایگزین‌ها مقایسه شد.

Mason-D'Croz گفت: «در مجموع، تغییرات سیستم غذایی تأثیر کوچک، اما بالقوه مثبتی بر تولید ناخالص ملی خواهد داشت.

او گفت: «اما این تغییرات به طور یکسان در سراسر اقتصاد احساس نمی شود، با اختلالات قابل توجهی که در سیستم غذایی مشاهده شد، به ویژه در زنجیره ارزش گوشت گاو، که می تواند به میزان قابل توجهی تا 45 درصد در زیر 60٪ کاهش یابد. سناریوی جایگزینی معیشت بیش از 1.5 میلیون نفر شاغل در این بخش ها را به چالش می کشد.

نویسنده ارشد ماریو هررو، استاد سیستم‌های غذایی پایدار و تغییرات جهانی، گفت: «دلایل خوبی برای تنظیم‌کننده‌ها و سیاست‌گذاران برای تشویق این فناوری‌های در حال ظهور وجود دارد. سیاستمداران باید از پیامدهای منفی ناخواسته آگاه باشند و متعهد به کاهش تغییراتی باشند که از نظر اخلاقی نگران کننده است، از جمله آسیب به کارگران محروم و جوامع محلی آسیب دیده و تولیدکنندگان کوچک.

مترجم: فاطمه خداپرست

منبع: scitechdaily

خروج از نسخه موبایل