نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کشف عملکرد جدیدی از مخچه توسط عصب شناسان

به گزارش سینا پرس فارس، تجارب عاطفی مثبت و منفی هر دو به خوبی در حافظه انسان ذخیره می شوند. این پدیده برای بقای ما مهم است، زیرا ما باید موقعیت های خطرناک را به خاطر بسپاریم تا در آینده از آنها اجتناب کنیم. مطالعات نشان داده است که ساختار مغزی به نام آمیگدال که در پردازش احساسات مهم است، نقش اصلی را در این پدیده ایفا می کند. احساسات آمیگدال را فعال می کنند که به نوبه خود ذخیره سازی اطلاعات را در نواحی مختلف مغز تسهیل می کند.

در آزمایش حافظه ای که انجام شد، تصاویر مثبت و منفی توسط شرکت کنندگان بسیار بهتر از تصاویر خنثی به خاطر سپرده شد. بهبود ذخیره سازی تصاویر احساسی با افزایش فعالیت مغز در مناطقی از مغز که قبلاً نقش مهمی در این زمینه دارد، مرتبط بود. با این حال، تیم همچنین افزایش فعالیت در مخچه را شناسایی کرد.

مخچه در ارتباط با مخ

دانشمندان همچنین توانستند نشان دهند که مخچه در طول فرآیند ذخیره سازی بیشتر تصاویر احساسی، ارتباط قوی تری با نواحی مختلف مخ نشان می دهد. اطلاعات را از شکنج سینگولیت دریافت می کند، ناحیه ای از مغز که در درک و ارزیابی احساسات مهم است. علاوه بر این، مخچه سیگنال هایی را به مناطق مختلف مغز از جمله آمیگدال و هیپوکامپ ارسال می کند. دومی نقش اصلی را در ذخیره سازی حافظه ایفا می کند.

دی کوروین می گوید: «این نتایج نشان می دهد که مخچه جزء جدایی ناپذیر شبکه ای است که مسئول ذخیره سازی بهتر اطلاعات احساسی است. اگرچه بهبود حافظه برای رویدادهای عاطفی یک مکانیسم حیاتی برای بقا است، اما جنبه‌های منفی خود را دارد: در مورد تجربیات بسیار منفی، می‌تواند به اضطراب مکرر منجر شود. این بدان معناست که یافته‌هایی که اکنون منتشر شده‌اند، ممکن است در درک شرایط روانپزشکی مانند اختلال استرس پس از سانحه نیز مرتبط باشند.

تحقیقات بازل در مورد احساسات و حافظه

مطالعه حاضر بخشی از یک پروژه تحقیقاتی در مقیاس بزرگ است که توسط پلتفرم تحقیقاتی علوم اعصاب مولکولی و شناختی (MCN) در دانشگاه بازل و کلینیک های روانپزشکی دانشگاه (UPK) بازل انجام شده است. هدف این پروژه درک بهتر فرآیندهای عاطفی و شناختی و انتقال نتایج حاصل از تحقیقات پایه به پروژه های بالینی است.

مترجم: اطمه خداپرست

منبع: scitechdaily

خروج از نسخه موبایل