نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گزارش ویدئویی از آزمایش شبیه ساز سوانح هوایی

سازمان فضائی ناسا در برنامه تحقیقاتی خود برای آزمایش نسلی از فرستنده های ردیاب اضطراری (emergency locator transmitters) اقدام به شبیه سازی شرایط سقوط یک هواپیمای کوچک کرده است . قابل ذکر است که هواپیمای vintage مدل Cessna 172 1974 در آزمایش شرایط سقوط  ، به پنج فرستنده ردیاب اضطراری مجهز بوده است .

هواپیمای مورد نظر در آزمایش مذکور تا 110 فوت (برابر با 33.5 متر) بالا رفته و ارتفاع گرفته ، سپس با دم به زمین سقوط کرده است .

فرستنده های ردیاب اضطراری در بیشتر هواپیماها نصب می شود تا در زمان ایجاد سانحه و سقوط هواپیما، به گروه جستجو و نجات کمک کند که لاشه هواپیما و بخش های مختلف آن را پیدا کنند . این دستگاه های فرستنده ، سیگنال هایی را به ماهواره ها در مدار ارسال می کنند که سیگنال های ارسالی برای نزدیک ترین ایستگاه امداد و نجات مخابره می شود تا اقدامات لازم جهت انجام عمیلات نجات صورت گیرد .

مقامات سازمان فضایی ناسا به صورت رسمی اعلام کردند : « فرستنده های ردیاب اضطراری باید بتوانند در زمان سقوط هواپیما ، در دورترین و سخت ترین شرایط کار کرده و سیگنال های مورد نظر را ارسال کنند . این شرایط سخت می تواند در زمان لرزش های شدید ، آتش سوزی و آسیب شدید در اثر ضربه باشد . محققان سازمان فضایی ناسا به طراحی و ساخت فرستنده های ردیاب اضطراری پرداختند که به صورت کاربردی سیستم ELT را ارتقا دهد تا با کارکرد بهتر ، شانس نجات سوانح هوایی را افزایش دهند .

پژوهشگران این سازمان علاوه بر آزمایش اولیه ، دو آزمایش دیگر را در شبیه سازی شرایط سقوط یک هواپیما انجام دادند که یکی از هواپیماها از ارتفاع 80 فوتی (برابر با 24.3 متر) و با  کف هواپیما بر سطح سیمانی و سخت سقوط کرده و دیگری از ارتفاع صد فوتی (برابر با 30.4 متر) و با دماغه هواپیما به زمین خاکی برخورد کرده و دچار سانحه شده اند .

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل