نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کوسه اسرارآمیز کابوس از اعماق دریا بیرون کشیده شد

به گزارش سینا پرس فارس، کارشناسان کوسه مطمئن نیستند که این موجود با ظاهر ترسناک دقیقاً به کدام گونه تعلق دارد و این امر بر رمز و راز پیرامون این نمونه غیرعادی افزوده است.

یک ماهیگیر که به نام تراپمن برماگوئی شناخته می شود، از عمق حدود 650 متری در سواحل نیو ساوت ولز در استرالیا به این کوسه مرموز برخورد. این ماهیگیر بعداً تصویری از نمونه اعماق دریا را در فیس بوک به اشتراک گذاشت، این تصویر، پوست زمخت شبیه کاغذ سنباده‌مانند کوسه مرده، پوزه نوک تیز بزرگ، چشم‌های برآمده بزرگ و سفیدهای مرواریدی آشکار را نشان می‌دهد.

ویژگی های غیرمعمول کوسه به سرعت توجه سایر کاربران فیس بوک را به خود جلب کرد که از این موجود شگفت زده یا وحشت زده شده بودند. یکی از کامنت‌گذاران نوشت که این نمونه "ماده کابوس‌ها" بود، در حالی که دیگری نوشت که "لبخند شیطانی" این موجود باعث "خزش‌های بزرگ" آنها شد. افراد دیگری در مورد ظاهر این حیوان شوخی کردند و حدس زدند که کوسه "دندان های کاذب" دارد یا بعد از برداشتن بریس هایش در حال لبخند زدن است.

کریستوفر لو، مدیر آزمایشگاه کوسه در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، گفت: به نظر من شبیه یک کوسه کیتفین آب های عمیق (Dalatias licha) است که در آب های استرالیا شناخته شده است. او افزود، اگرچه، بدون اینکه بتوان کل نمونه را دید، به سختی می توان با اطمینان گفت.

مترجم: فاطمه خداپرست

منبع: livescience

 

خروج از نسخه موبایل