نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

چرا اعتدال پاییزی هر سال در یک روز اتفاق نمی افتد

به گزارش سینا پرس فارس، بسته به قسمتی از جهان که در آن زندگی می کنید، فصل در 22 یا 23 سپتامبر تغییر می کند. این به این دلیل است که اعتدال یک رویداد یک روزه نیست. بلکه اعتدال با موقعیت زمین و خورشید در یک لحظه خاص از زمان تعریف می شود.

مناطق زمانی، تنها منبع سردرگمی در مورد تاریخ اعتدال نیستند. علاوه بر پیچیده‌تر شدن تقویم‌های ما، اعتدال پاییزی می‌تواند در هر زمانی بین 21 تا 24 سپتامبر رخ دهد.

در 22 سپتامبر خورشید از استوای آسمانی یا خطی خیالی که استوای زمین را به فضا می‌تاباند، عبور خواهد کرد. دقیقاً در این لحظه، نیمکره شمالی و جنوبی به میزان مساوی آفتاب دریافت خواهند کرد و طول روز و شب تقریباً در سراسر جهان برابر خواهد بود از این رو اصطلاح اعتدال که از عبارت لاتین به معنای برابر گرفته شده است. شب.

بیشتر سال ها، این اتفاق در 22 یا 23 سپتامبر رخ می دهد. با این حال، هر چند وقت یک بار، اعتدال پاییزی می تواند در 21 یا 24 سپتامبر رخ دهد. این اتفاق می افتد زیرا طول یک سال تقویمی (365 روز) برابر نیست. مدت زمان لازم برای گردش زمین به دور خورشید (365.25 روز). برای جبران این ناهماهنگی، مردم در دو هزاره گذشته «سال‌های کبیسه» را مشاهده کرده‌اند. با افزودن یک «روز کبیسه» (29 فوریه) به تقویم هر چهار سال، ما موفق شده‌ایم فصل‌هایمان را سال به سال کمابیش ثابت نگه داریم.

با این حال، سال‌های کبیسه تضمین نمی‌کنند که اعتدال‌ها همیشه در یک تاریخ قرار می‌گیرند. بر اساس سالنامه The Old Farmer's "به دلیل سال های کبیسه، تاریخ اعتدال و انقلاب می تواند در طول زمان یک یا دو روز تغییر کند و باعث شود که تاریخ شروع فصل ها نیز تغییر کند."

مترجم: فاطمه خداپرست

منبع: livescience

خروج از نسخه موبایل