نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تصمیم گیری مغز در خصوص درد و سود آینده

به گزارش سیناپرس فارس، محققان دانشگاه مک گیل در مطالعه اخیر منتشر شده در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم، نشان دادند که جسم مخطط مغز نقش مهمی در تصمیم گیری در مورد درد آینده در مقابل سود آینده ایفا می کند. جالب است بدانید که در حالی که این ناحیه از مغز با انگیزه و پاداش مرتبط بوده است، درد قبلاً با آن مرتبط نبوده است. این یافته می‌تواند منجر به بهبود درمان‌ها برای شرایط مختلفی شود که با اجتناب شدید مشخص می‌شوند.

برای بررسی اینکه کدام بخش‌های مغز در حین تصمیم‌گیری در مورد درد و سود آینده فعال هستند، از شرکت‌کنندگان در مطالعه اخیر خواسته شد تا انتخاب‌هایی را به سرعت انجام دهند که مستلزم مقدار معینی (تصادفی) درد در ازای مقدار معینی (تصادفی) سود باشد و یا برعکس.

از آنجایی که از شرکت کنندگان خواسته شد تا به طور مکرر (100 آزمایش) بین پیشنهادهای موفقیت آمیز درد یا سود انتخاب کنند، دانشمندان از اسکن مغز برای نظارت بر مناطق فعالیت مغزی استفاده کردند. آنها دریافتند که اگرچه بسیاری از نواحی مختلف مغز با دردهای آینده یا پیشنهادات پولی مرتبط است، یک ناحیه خاص به نام مخطط یا استریاتوم یا نئواستریاتوم ، که یکی از بخش زیرقشری مغز جلویی است، وجود دارد که به طور سیستماتیک به عنوان تابعی از درد یا پاداش های آینده فعال یا غیرفعال می شود.

با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی، محققان توانستند الگوهایی از فعالیت مغز را شناسایی کنند که به آنها اجازه می‌دهد نه تنها میزان درد و پاداش پیشنهادی را پیش‌بینی کنند، بلکه همچنین می‌توانند این پیشنهادات را قبول یا رد کنند. آن‌ها در واقع مراقب مغز بودند که بین درد و سود آینده تصمیم می‌گیرد.

متیو روی، دانشیار دپارتمان روانشناسی مک گیل و نویسنده ارشد این مقاله می گوید: «تقریباً مانند دیدن یک سوئیچ کم نور بود که به سمت بالا یا پایین حرکت می کرد، بسته به اینکه آیا درد یا سود ارائه می شود. ما متوجه شدیم که همانطور که انتظار می‌رفت وقتی پول پیشنهاد می‌شد، فعالیت در جسم مخطط مغز افزایش یافت. اما آنچه جالب بود این بود که فعالیت در همان ناحیه مغز به نسبت درد ارائه شده کاهش می‌یابد. این نشان می‌دهد که بازنمایی مشترکی از درد و سود در جسم مخطط وجود دارد.

مترجم: امرمحمد مظفری

منبع خبر: https://scitechdaily.com

 

خروج از نسخه موبایل