نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نتایج علمی در خصوص کاهش وزن با مصرف سرکه سیب

به گزارش سینا پرس فارس، مطالعات نشان می دهد که سرکه سیب به طور متوسط ​​افزایش گلوکز دریافتی پس از خوردن غذا را کاهش می دهد. با استفاده از سرکه سیب، گلوکز شما بعد از غذا زیاد افزایش نمی یابد و بدن شما نیازی به تولید انسولین ندارد. وقتی انسولین کمتری در اطراف وجود داشته باشد، بدن شما به راحتی می تواند چربی را تجزیه کند و احتمال ذخیره آن کمتر است که منجر به افزایش وزن می شود. راه دیگر برای بررسی آن این است که سرکه سیب حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد، که برای سلامت دور کمر و متابولیک شما مفید است. هنگامی که حساسیت به انسولین بهتری دارید، کمتر احتمال دارد که چربی های عمیق شکم به نام چربی احشایی را جمع کنید. در واقع سرکه سیب یک اثر خفیف سرکوب کننده اشتها دارد، به این معنی که با اضافه کردن سرکه به وعده غذایی، ممکن است کمتر غذا بخورید. یکی از راه های کاهش اشتها، کاهش سرعت خروج غذا از معده است. بنابراین، معده شما مدت طولانی تری منبسط می شود.

برخی منابع در خصوص اثر سرکه سیب می گویند که اسید استیک میزان متابولیسم در حالت استراحت را به میزان متوسطی افزایش می دهد، اگرچه مطالعات کمی برای حمایت از این گفته وجود دارد. یک مطالعه روی 39 نفر که تحت رژیم غذایی کم کربوهیدرات قرار گرفتند، نشان داد، کسانی که سرکه سیب را به رژیم غذایی خود اضافه کردند، نسبت به کسانی که فقط رژیم غذایی کم کالری بدون سرکه مصرف کردند، در مدت 12 هفته وزن بیشتری از دست دادند. اما همانطور که کلینیک مایو اشاره می کند، بعید است که سرکه سیب یک گلوله جادویی برای کاهش وزن باشد. اما اگر رژیم غذایی فرآوری نشده داشته باشید و قند را در رژیم غذایی خود محدود کنید، نتایج بهتری خواهید گرفت. با این حال، سرکه سیب ممکن است به کنترل گرسنگی کمک کند و این یک راه عالی برای اضافه کردن سالاد است.

آیا استفاده از سرکه سیب برای کاهش وزن خطراتی دارد؟
سرکه یک اسید ضعیف است، اما همچنان دارای اسیدیته کافی برای آسیب رساندن و از بین رفتن مینای دندان است. برخی افراد سرکه سیب رقیق نشده می نوشند، اما این کار را نکنید. با توجه به اینکه مینای دندان ساختار سخت و محکمی دارد. هنگامی که مینای دندان نازک یا فرسوده شد، راهی برای جایگزینی آن وجود ندارد. همچنین سوالی در مورد اینکه آیا اسیدیته سرکه سیب می تواند سایر بافت های ظریف مانند پوشش مری را تحریک کند یا آسیب برساند وجود دارد. اگر سرکه سیب می نوشید، همیشه آن را به غلظتی که بیشتر از 1.5 قاشق چایخوری سرکه در 8 اونس آب «یک لیوان آب» رقیق کنید. یکی دیگر از مضرات احتمالی سرکه سیب، توانایی آن در تأثیرگذاری بر هضم است. از آنجایی که حرکت غذا از معده را کند می کند، می تواند باعث نفخ شود و از طرفی مصرف آن برای افراد مبتلا به دیابت ایده خوبی نیست. برخی از بیماران دیابتی در حال حاضر وضعیتی به نام گاستروپارزیس دارند، که در آن معده آنها به کندی تخلیه می شود. سرکه سیب می تواند این وضعیت را بدتر کند.

یکی دیگر از اقدامات احتیاطی این است که سرکه سیب می تواند باعث کاهش پتاسیم شود. برخی افراد برای کنترل فشار خون از دیورتیک هایی استفاده می کنند که پتاسیم را کاهش می دهند. ترکیب این داروها و سرکه سیب می تواند منجر به کاهش قابل توجه پتاسیم شود. قبل از افزودن سرکه سیب به رژیم غذایی خود، به خصوص اگر دارو مصرف می کنید، با پزشک خود صحبت کنید.

مترجم: امیرمحمد مظفری

منبع : https://scitechdaily-com.cdn.ampproject.org

خروج از نسخه موبایل