نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

عدم تمایل برخی والدین به شنیدن موسیقی مورد علاقه فرزند خود

به گزارش سینا پرس فارس، نتایج یک نظرسنجی‌ از ۲۰۰۰ والد دارای کودکان ۶ تا ۱۲ سال، نشان دهنده آن است که حدود ۴۱ درصد کودکان تک آهنگ مشهور را تشخیص می‌دهند این در حالیست که تنها ۲۸ درصد این گروه سنی قادر به تشخیص آهنگهای گروه مشهور هستند.

حال این سوال پیش می‌آید که به چه میزان والدین در مورد فرهنگ عمومی کودکان آگاهی دارند، در حالیکه از هر ۵ کودک ۲ نفر انیمیشن‌های «یخ‌زده» ۴۳ درصد، «موآنا» ۴۲ درصد و ویدئوی کارتونی معروف «بیبی شارک» ۴۰ درصد، را می‌شناسند، در مقابل تنها ۲۹ درصد از انیمیشن تلویزیونی «دنیای استیون»  اطلاع دارند. 

این نظرسنجی نشان می‌دهد که والدین و فرزندانشان نه‌تنها در مورد علایق یکدیگر می‌توانند آگاهی پیدا کنند و چیزهای زیادی یاد بگیرند بلکه انجام این کار می‌تواند راهی مؤثر برای نزدیک‌تر کردن خانواده‌ها به یکدیگر باشد.

نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که کودکان زمانی که والدینشان به چیزی که دوست دارند علاقه نشان می‌دهند یا در مورد آن مطلع هستند هیجان‌زده می‌شوند.

از هر پنج والدین سه نفر(۶۱ درصد) تمایل دارد تا در مورد سرگرمی‌ها یا علایق فرزندان خود اطلاعات بیشتری کسب کنند.

انتقال سرگرمی‌های مورد علاقه والدین به کودکان
حدود ۶۳ درصد پدر و مادرها، سرگرمی‌های دوران کودکی خود را به فرزندانشان آموزش می‌دهند. این شامل همان سرگرمی‌های است که در دوران کودکی خود تجربه کرده اند. در این میان می‌توان به ورزش (۵۹ درصد)، بازی‌های ویدیویی (۵۸ درصد)، کارت بازی (۵۶ درصد) و بازی تست اطلاعات عمومی (۵۴ درصد) اشاره کرد.

والدین انتظار دارند فرزندانشان تا سن ۱۰ سالگی از این تفریحات لذت ببرند. ۵۷ درصد والدینی که عاشق موسیقی هستند به فرزندان خود آموزش می‌دهند که کودکانشان به همان آهنگ‌هایی علاقه‌مند شوند که در دوران جوانی خود از آن لذت می بردند. از میان لیست خواننده‌های انتخابی والدین می‌توان به سلین دیون (۴۲درصد)، ویتنی هیوستون (۳۹ درصد)، مدونا (۳۸ درصد) و بک استریت بویز (۳۴ درصد) اشاره کرد.

انتخاب یک پلی لیست موسیقی که سلیقه چندین نسل را در نظر بگیرد کار ساده‌ای نیست. گفته می‌شود تقریبا نیمی از والدین (۴۷ درصد) نمی‌توانند موسیقی مورد علاقه فرزندانشان را تحمل کنند. 

شاید به‌همین دلیل است که اکثر والدین گروه موسیقی مورد علاقه کودکان امروزی به‌نام «Fifth Harmony» را نمی‌شناسند. گفته می‌شود تنها ۲۴ درصد والدین توانسته‌اند عکس این گروه مورد علاقه کودکان که موفق به کسب جایزه« نیکلودئون» هم شده  را تشخیص دهد. 

گفته ‌می‌شود یافتن سرگرمی مشترک برای لذت بردن کل خانواده به ویژه برای والدینی که بچه‌هایی در سنین مختلف دارند  و اغلب دارای علایق و سرگرمی‌های متفاوتی هستند، می‌تواند چالش برانگیز باشد، همچنین یادگیری از طریق بازی یک روش عالی  برای والدین و کودکان است تا در کنار یکدیگر چیزهای جدیدی یاد بگیرند و در عین حال زمان با کیفیتی را تحت عنوان خانواده  با یکدیگر سپری کنند.

 

کمی رقابت سالم  ضرری ندارد
از هر ۱۰ والد ۸ نفر بازیهای محبوب تلویزیونی را با فرزندانشان تماشا می‌کنند، مانند برنامه تلویزیونی «چه‌کسی می خواهد میلیونر شود؟» (۳۹ درصد). گفته می‌شود ۷۱ درصد از این والدین این بازی را همراه با فرزندان خود انجام می‌دهند. 

در حالی که کودکان و والدین ممکن است علایق و سلایق متفاوتی داشته باشند، رقابت دوستانه چیزی است که به نظر می‌رسد آنها بر سر آن توافق دارند، بسیاری از والدین از این روش برای گذراندن زمان با کیفیت با فرزندانشان و همچنین حمایت از آنها برای یادگیری بهتر در خانه استفاده می‌کنند.

۸۳ درصد از والدین از بازی‌ تست اطلاعات عمومی برای بازی کردن با فرزندانشان استفاده می‌کنند تا از این طریق آنها را در مورد موضوعات جدی‌تر به چالش بکشند، مانند رویدادهای تاریخی که در جوانی آنها اتفاق افتاده است (۴۱ درصد)، موسیقی (۳۹ درصد)، و طبیعت و حیوانات (۳۹ درصد).

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

خروج از نسخه موبایل