نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

خطر انفجار آرتیمیس در صورت عدم آمادگی پرتاب

به گزارش سینا پرس فارس، ناسا  مخزن موشک بزرگ ماه جدید خود روی سکوی پرتاب در مرکز فضایی کندی را پر کرد و بنا داشت آن را در نخستین پرواز آزمایشی خود، به فضا پرتاب کند؛ اما پس از مواجهه با یک سری مشکلات در جریان آماده‌سازی یکی از موتورها، این پرتاب را لغو کرد.

از این رو تماشاگرانی که برای "تماشای" پرتاب به فلوریدا سفر کرده بودند، به‌جای پرتاب موشک، باید تلاش می‌کردند تا ببینند آیا می‌توانند رزرو هتل خود را تا روز شنبه "یعنی" زمانی که ناسا امیدوار است پرتاب را دوباره انجام دهد، حفظ کنند یا نه. به گفته پائولو لوزانو، استاد هوانوردی و فضانوردی ام‌آی‌تی (MIT) که آزمایشگاه پیشرانش فضایی ام‌آی‌تی را نیز سرپرستی می‌کند، این برای بعضی‌ها ناخوشایند است اما چیز بدی نیست.

او گفت: من برای تماشای پرتاب‌های موشک‌ در فلوریدا بودم و آن‌ها لغو شدند و همه این‌طوری‌اند که اوه، این خیلی غم‌انگیز است. اما شما که نمی‌خواهید آن را به خطر بیندازید؛ زیرا این تنها فرصت است. آن‌ها روی سکوی پرتاب کناری، یک آرتمیس دیگر ندارند.

و این در نهایت، خطراتی است که ناسا با پرتاب یک موشک بزرگ شهرت خود را به خطر می‌اندازد. دکتر لوزانو گفت مشکلاتی که روز دوشنبه با آن‌ها مواجه شدند، احتمالا به انفجار موشک منجر نمی‌شود؛ هرچند در نهایت "چنین چیزی" ممکن است، اما ممکن است در واقع مقداری آسیب در موتور رخ دهد و شما نمی‌خواهید چنین خطری را به جان بخرید.

نه زمانی که بتوانید صبر کنید و یک روز دیگر دوباره امتحان کنید یک موشک دست‌نخورده باقی‌مانده روی سکو همچنان می‌تواند ماموریت خود را انجام دهد.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده
 

خروج از نسخه موبایل