نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

جهش‌ رتبه جهانی ایران در شاخص نوآوری

به گزارش سینا پرس فارس، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خلیج فارس(بوشهر) دکتر ابوالحسن رزمی‌نیا با اشاره به جهش‌ رتبه جهانی ایران در شاخص نوآوری اظهار داشت: بیش از ۱۱ هزار شرکت فناور در پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور مستقر هستند.

رزمی نیا افزود: دستگاه‌های اجرایی باید کالاها و خدمات فناورانه مورد نیاز خود را احصا کرده و در اختیار شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان قرار دهند تا هم رقابت‌ در این شرکت‌ها بیشتر شود و هم جایگاه استان در کشور بهبود یابد.

رییس پارک علم و فناوری خلیج فارس تاکید کرد: برخی دستگاه های استان بخشی از فضای خود را در اختیار شرکت های فناور و دانش‌بنیان گذاشته اند که کمک شایانی به رشد و توسعه شرکت های فناور و دانش بنیان استان می کند و انتظار می رود دیگر دستگاه ها و سازمان ها با توجه به تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان، فضای مازاد خود را به فعالیت های حوزه دانش بنیان و استقرار شرکت های فناور ودانش بنیان اختصاص دهند.

دبیر قرارگاه توسعه اقتصاد دانش بنیان استان با اشاره به ماده قانونی واگذاری املاک مازاد جهت توسعه شرکت های دانش بنیان افزود: دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مجازند املاک، زمین و ساختمان‌های خود را برای استقرار شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان، پارک‌های علم و فناوری و واحدهای خلاق، بدون واگذاری مالکیت در اختیار آنها قرار دهند.

رزمی‌نیا با تاکید بر ضرورت حمایت از فعالیت‌ها و توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان ابراز کرد: دستگاه های دولتی، پژوهش ها و مطالعات خود را در اختیار شرکت های فناور و دانش بنیان پارک علم و فناوری خلیج فارس اختصاص دهند.

 

خروج از نسخه موبایل