نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دانشمندان روش جدیدی برای اندازه گیری یادگیری کشف می کنند

به گزارش سینا پرس فارس، بر اساس تحقیقات اخیر منتشر شده، امتحانات و نمرات معمولی که مدارس مدت‌هاست از آن استفاده می‌کنند ممکن است یادگیری را با دقت کمتری نسبت به اسکن مغز ارزیابی کنند. این مطالعه که توسط گروهی از محققان از هفت موسسه تحت هدایت دانشمندان علوم اعصاب دانشگاه جورج تاون انجام شد، ممکن است نه تنها نحوه طراحی برنامه های درسی را تغییر دهد، بلکه یک پیوند پنهان را در ذهن انسان آشکار می کند.

آدام گرین، توضیح می دهد: «برای مدت طولانی، روانشناسان و فیلسوفان در مورد اینکه آیا تفکر فضایی، مانند تصاویر ذهنی از اشیا، واقعاً در زیر تفکری که کلامی به نظر می رسد پنهان می شود، بحث کرده اند. علوم در گروه روانشناسی. "اگر این درست است، آموزش دانش آموزان برای بهبود مهارت های تفکر فضایی باید توانایی استدلال کلامی آنها را تقویت کند."

محققان یک دوره علمی «غنی‌شده از لحاظ فضایی» را که در دبیرستان‌های دولتی ویرجینیا تدریس می‌شد، مورد بررسی قرار دادند که بر مهارت‌های تفکر فضایی مانند ایجاد نقشه‌ها و در نظر گرفتن اینکه چگونه شهرها ممکن است برای مصرف انرژی کمتر دوباره طراحی شوند، تأکید دارد. همانطور که با اسکن تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI) نشان داده شد، مغز دانش‌آموزان با یادگیری مطالب درسی تغییر کرد و این تغییرات با روش‌های مرسوم اندازه‌گیری یادگیری (مانند تغییرات در نمرات آزمون) مقایسه شد.

تغییرات مغزی پیش‌بینی‌کننده‌های بسیار دقیق‌تری برای یادگیری بودند، به‌ویژه نوعی یادگیری معروف به «انتقال دور» که آنقدر عمیق است که به دانش‌آموزان در تکمیل وظایفی که حتی به آنها آموزش داده نشده بود کمک می‌کند. برای مربیان، انتقال دور نوعی جام مقدس است که اندازه گیری آن با امتحانات سنتی بسیار دشوار است.

مترجم: محمدرضا قشقایی زاده

منبع: scitechdaily

خروج از نسخه موبایل