نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

جهاد دانشگاهی دارای پیشینه قوی و پیشرو در زمینه فعالیت‌های دانش‌بنیان

به گزارش سینا پرس فارس، عبدالعلی کریمی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس امروز، اول شهریورماه با همراهی هادی بستام، مدیرکل روابط عمومی استانداری فارس، ضمن حضور در حوزه ریاست جهاددانشگاهی فارس با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: جهاددانشگاهی، همواره از نام بلندی برخوردار و فعالیت‌ها و اقداماتش، ماندگار و تاثیرگذار بوده است.

وی افزود: جهاددانشگاهی همان‌گونه که از نامش بر می‌آید، باید در حوزه‌های علم و فرهنگ، کار جهادی انجام دهد، برآیند تلاش‌ها اقدامات نشان می‌دهد که این نهاد انقلابی خوشبختانه در این ۲ حوزه اصلی به شکلی شاخص فعالیت داشته و به حمد الهی در این زمینه‌ها به دستاوردهای خوبی رسیده و ظرفیت‌های اثرگذاری ایجاد کرده است.

کریمی با یادآوری تاکیدات مقام معظم رهبری بر اهمیت جهادعلمی و جهادفرهنگی و توجهی که معظم‌له به فعالان این ۲ بخش داشته است، گفت: در موضوع جهادتبیین هم که جزو منویات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب است، نهادهایی نظیر جهاددانشگاهی به واسطه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود و ایجاد شده، وظیفه سنگینی برعهده دارد و البته حضوری موثر نیز داشته است. 

معاون استاندار فارس اضافه کرد: در زمینه فرهنگی و عملکرد جهادی در این بُعد، جهاددانشگاهی با ایجاد خبرگزاری‌های تاثیرگذار، به شکلی منسجم فعال بوده و در مسیر اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی، تلاشی مضاعف را داشته اگر چه امروز بیش از هر زمان نیازمند آن هستیم که دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی را به جامعه عرضه و معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه فضای رسانه‌ای معاند، با قدرت و شدت هرچه تمامتر به دنبال تخریب و وارونه جلوه دادن خدمات نظام اسلامی است، گفت: عقیده دارم که گردانندگان رسانه‌های معاند عِدّه و عُدّه فراوانی به کار گرفته و به نوعی تا حدود زیادی جهت دهی فضای مَجازی را در اختیار گرفته است که این وظیفه خبرگزاری‌ها و نهادهای بالادستی نظیر جهاددانشگاهی را سنگین‌تر می‌کند.

کریمی ادامه داد: این شرایط و جبهه رسانه‌ای معاند نظام اسلامی ایجاب می‌کند که در مقابل اقدامات مخرب آنان، برنامه‌ریزی دقیق و هوشمندانه و تلاشی هدفمند و جهادی را داشته باشیم و جهاددانشگاهی با در اختیار داشتن ۴ رسانه اثرگذار، قطعا در این مسیر از توان و ظرفیت بیشتری برخوردار بوده و انتظار بیشتری را متوجه خود کرده است.

معاون استانداری فارس با اشاره به اینکه ایسنا را به خوبی می‌شناسد و بر اثرگذار و اطلاع‌رسانی مناسب این رسانه واقف است، خبرگزاری ایکنا را هم یک ظرفیت بی‌نظیر در زمینه فرهنگی برشمرد و گفت: ایجاد این بستر رسانه‌ای نشان‌دهنده توجه ویژه مسئولان جهاددانشگاهی به معنویت و فرهنگ قرآنی است و همه باید در راستای تقویت آن تلاش کنیم.

وی با یادآوری اینکه جهاددانشگاهی در بحث جهاد علمی نیز فعالیت‌های اثرگذار و مطلوبی داشته است، از مرحوم کاظمی آشتیانی یاد کرد و با بیان اینکه نام آن دانشمند با جهاددانشگاهی پیوندی ناگسستنی دارد، گفت: اکنون شاهد تداوم و گسترش اقدامات و فعالیت‌های اثرگذار علمی جهاددانشگاهی در ابعاد مختلف هستیم.

کریمی اضافه کرد: در زمینه جهاد علمی و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و عنایت به شعار تعیین شده برای امسال، با وجود همه اقدامات انجام شده، جای کار وجود دارد و از نهادهای دانش پایه و علم محوری نظیر جهاددانشگاهی نیز انتظار بیشتری وجود دارد؛ از طرفی این نهاد با در اختیار داشتن خبرگزاری سینا، در کنار اقدامات و فعالیت‌های پژوهشی و دانش بنیان و دستاوردهایی که در این زمینه دارد، در بُعد اطلاع رسانی از همه اقدامات علمی انجام شده و در حال انجام، می‌تواند ورودی اثرگذار داشته باشد.

معاون استانداری فارس با یادآوری اینکه جهاددانشگاهی در زمینه فناوری و فعالیت‌های دانش‌بنیان، دارای پیشینه قوی بوده و پیشرو محسوب می‌شود، گفت: این نهاد می‌تواند به واسطه برخورداری از سبقه قوی، نیروی انسانی متخصص و توانمند و تجربه مناسب، پیشران شرکت‌های دانش‌بنیان باشد و در زمینه هدایت آنها و همچنین کشف و پرورش استعدادها، پویاتر باشد.

وی بر لزوم معرفی هرچه بیشتر داشته‌ها و ظرفیت‌های جهاددانشگاهی تاکید و خاطرنشان کرد که در این زمینه استانداری فارس حمایت لازم را برای ایجاد بستری در راستای معرفی و عرضه مطلوب توانمندی‌های این نهاد انقلابی در ابعاد مختلف، خواهد داشت.

یادآور می‌شود، در پایان این جلسه، با اهدای لوح و هدایایی از سوی استانداری و جهاددانشگاهی فارس، از خبرنگاران و عکاسان خبری ایسنا، ایکنا، سینا و بازارکار، به عنوان چهار رسانه تحت مدیریت جهاددانشگاهی قدردانی شد.

خروج از نسخه موبایل