نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

برگزاری ​استارت آپ ویکند شهر هوشمند در کارخانه نوآوری شیراز

به گزارش سینا پرس فارس، حمید سلیمان پور در جمع اصحاب رسانه گفت: رویداد استارت آپ ویکند شهر هوشمند بعد از سه سال در شیراز برگزار شد و در این رویداد 68 نفر به مدت 54 ساعت در قالب 30 ایده به رقابت پرداختند.
سلیمان پور محورهای این همایش را حمل و نقل هوشمند و نوین، بهینه سازی مصرف انرژی تاسیسات شهری، مدیریت هوشمند فضای سبز، خدمات شهروندی دیجیتال، تسهیلگری خدمات شهری ویژه افراد دارای معلولیت، اقتصاد دیجیتال شهری، زندگی و محیط هوشمند، مدیریت شهری شیشه ای و هوشمند بیان کرد.
وی تصریح کرد: در این برنامه ابتدا شرکت کنندگان در پیش رویداد این برنامه ایده های خود را در قالب 30 طرح ارایه کردند و 15 ایده بر اساس شاخص های ارزیابی توسط داورها و منتورها وارد رویداد اصلی شدند. 
وی افزود: در ادامه شرکت کنندگان بر اساس ایده و تخصصی که داشتند گروه تشکیل داده و در نهایت به بهترین ایده هایی که قابلیت تجاری سازی داشتند، جوایزی تعلق گرفت.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در خصوص نتایج برگزاری این رویداد گفت: استارت آپ ویکند در ایران به علاقه مندان کمک می کند تا ایده ها با حمایت های مالی توسط سرمایه گذاران بتوانند رشد بهتری داشته باشند و زودتر به موفقیت برسند.
گفتنی است پیش رویداد آنلاین استارت آپ ویکند شهرهوشمند شیراز ۱۹ تا ۲۱ مردادماه و رویداد حضوری از 26 تا 28 مردادماه به همت شرکت «همیارنت» و با حمایت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در کارخانه نوآوری شیراز برگزار شد و در پایان طرح ربات حافظ «ربات هوشمند پاسخگو» حایز رتبه اول، طرح مدیریت انرژی با استفاده از تکنولوژی ابری حایز رتبه دوم و طرح بازیافت کاغذ باطله حایز رتبه سوم معرفی و به ترتیب به این طرح ها مبالغ 50،70 و 30 میلیون ریال جوایز نقدی پرداخت شد.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

خروج از نسخه موبایل