نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نگرانی ها در خصوص بازگشت فلج اطفال

به گزارش سینا پرس فارس، مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش فلج اطفال یکی از اهالی نیویورک در اواخر ماه ژوئیه مقامات بهداشتی فرانسه را نیز بر آن داشته تا نسبت به احیای مجدد موارد ابتلا به این بیماری به شهروندان هشدار دهند.
محققان فرانسوی قرار است، سه روز دیگر در پاریس گردهم آیند تا در باره نوع اقداماتی که باید برای پیشگیری از خطر گسترش احتمالی بیماری انجام گیرد، رایزنی و تبادل نظر کنند.
با انتشار خبر بازگشت احتمالی بیماری فلج اطفال اینک نگرانی‌ها نسبت به سلامت شهروندان در برخی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه پس از بحران همه‌گیری کووید۱۹ و تایید خبر مرگ ناشی از ابتلا به بیماری آبله میمون خارج از قاره آفریقا افزایش یافته است.
پروفسور یزدان یزدان‌پناه، متخصص ایرانی علوم پزشکی و رئیس آژانس ملی تحقیقات ایدز و هپاتیت در این خصوص می‌گوید: ما باید پژوهشگران را دور هم جمع کنیم، وضعیت دانش امروز را نسبت به این بیماری بررسی کنیم، در باره برخی پروتکل‌های تحقیقاتی فکری بیاندیشیم. این کار ممکن است چندان مفید نباشد، اما نمی‌توانیم ریسک پیش‌بینی و بررسی اقدامات پیشگیرانه را بپذیریم. یک هشدار، یک هشدار است!
آزمایش مثبت فلج اطفال پایان ماه ژوئیه گذشته در یک مرد بیست ساله ساکن ایالت نیویورک شناسایی شد که از ناحیه پا فلج بود.
این در حالیست که پیش‌تر گمان بر این می‌رفت که بیماری فلج اطفال به طور کلی و یا تقریبا کامل ریشه‌کن شده است.
برونو لینا، ویروس شناس و مسئول مرکز ملی انتروویروس نیز در سخنانی هشدارگونه می‌گوید: از هر ۲۰۰ فرد فقط یک نفر دارای علائم بیماری است. وقتی یک مورد علامت دار شناسایی شد، این بدان معنا است که موارد بسیار دیگری نیز وجود دارد و در حال گسترش است.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

خروج از نسخه موبایل