نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آماده شدن مکعب رصد ماه برای پرتاب آرتمیس

به گزارش سینا پرس فارس، این ماهواره در موشک سیستم پرتاب فضایی (SLS) ادغام شده و آماده سفر به ماه به عنوان بخشی از ماموریت بدون سرنشین Artemis I است که امسال پرتاب می شود.

Lunar IceCube به دور ماه می چرخد و از یک طیف سنج برای بررسی یخ های ماه استفاده می کند. ماموریت های قبلی قبلاً یخ آب را روی ماه نشان داده بودند، اما Lunar IceCube دانش ناسا در مورد دینامیک یخ ماه را بیشتر خواهد کرد.

دانشمندان به ویژه به جذب و رهاسازی آب از  سطح سنگی و غبارآلود ماه علاقه مند هستند. با بررسی Lunar IceCube که این فرآیند را بررسی می کند، ناسا می تواند این تغییرات را همانطور که در ماه رخ می دهد ترسیم کند.

Lunar IceCube همچنین اگزوسفر – حجم بسیار نازک جو مانند اطراف ماه را بررسی خواهد کرد. با درک دینامیک آب و سایر مواد در ماه، محققان قادر خواهند بود تغییرات فصلی در یخ ماه را پیش‌بینی کنند که می‌تواند بر استفاده از آن به عنوان یک منبع در آینده تأثیر بگذارد.

همه اینها از طریق یک CubeSat کارآمد و مقرون به صرفه که تنها (14 کیلوگرم) وزن دارد، به دست می آید. Lunar IceCube تنها یکی از چندین CubeSat است که سوار بر Artemis I به ماه سفر می‌کند. این ماهواره‌های کوچک، همراه با ماموریت‌های آینده آرتمیس، دانش ما را در مورد زندگی و کار در ماه افزایش می‌دهند و در نهایت به آماده‌سازی برای کاشفان انسانی در مریخ کمک می‌کنند.

Lunar IceCube توسط برنامه NextSpace Technologies for Exploration Partnerships یا NextSTEP در حمایت از بخش سیستم های اکتشافی پیشرفته ناسا در اداره ماموریت توسعه سیستم های اکتشافی تامین می شود. ماموریت مکعب یخ قمری توسط دانشگاه ایالتی مورهد در مورهد، کنتاکی هدایت می شود.

مترجم: فاطمه خداپرست

منبع: scitechdaily

خروج از نسخه موبایل