نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اتمام حجت استاندار فارس با بانک های خصوصی

به گزارش سینا پرس فارس، دکتر محمد هادی ایمانیه با اشاره به اینکه نسبت مصارف به منابع بخش زیادی از بانک‌های خصوصی در استان پایین است، با این گونه بانک ها اتمام حجت کرد و گفت: یکی از اقدامات کلان که در استان فارس به صورت جدی پیگیری می‌شود این است که این مشکل حل بشود.
استاندار فارس درباره چرایی این تصمیم گفت: استان فارس از نظر نسبت منابع و مصارف بانکی در وضعیت مناسبی قرار ندارد که البته وضعیت نسبت به قبل به ویژه برای بانک های دولتی بهتر شده است.
وی افزود: بانک‌های دولتی معتقد هستند تسهیلات، قرض‌الحسنه و مصارف استانی آنها وضعیت مطلوبی دارد به‌گونه‌ای که بانک‌های مختلف دولتی در زمینه تسهیلات و مصارف استانی معمولا رتبه‌های چهارم، پنجم یا ششم کشور را در اختیار دارند اما بانک‌های خصوصی موجب شده‌اند استان فارس نتواند در این حوزه جایگاه برتر را داشته باشد.
ایمانیه بیان کرد: بانک‌های خصوصی مصارف خود را معطوف به استان فارس نمی‌کنند و موجب ایجاد ناترازی در این حوزه شده‌اند. لذا یکی از پروژه‌های کلان که در استان فارس به صورت جدی پیگیری می‌شود این موضوع است و تا رفع این نقص، پیگیری را متوقف نخواهیم کرد.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

خروج از نسخه موبایل