نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پوشش مرزهای الکترونیکی ایران به ۵۳ درصد رسید

به گزارش مهر، علی اصغر عمیدیان امروز در مراسم راه اندازی مرکز پایش و کنترل فضای فرکانسی منطقه شمال غرب کشور، حفاظت از مرزهای الکترونیکی را در دریا، زمین و فضا از جمله اولویت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد و گفت: برای مراقبت از فضای فرکانسی کشور و جلوگیری از ورود فرکانس های ناپاک و بدون مجوز و اعمال حاکمیت در این فضا، نیازمند مرکز مدیریت فضای فرکانسی هستیم.

وی سالم سازی طیف فرکانس را در جهت ایجاد امنیت کشور و ارائه خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات ضروری برشمرد و گفت: هم اکنون مانیتورینگ فضای فرکانسی در ۹ منطقه کشور انجام می شود.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به مصوبه مجلس برای حفاظت از مرزهای الکترونیکی، گفت: از لحاظ پوشش جغرافیایی، پوشش مرز الکترونیکی ایران از ۳۷ درصد به ۵۳ درصد رسیده که امیدواریم با حمایت مجدد مجلس شورای اسلامی این پوشش افزایش یابد.

وی قدرت مانیتورینگ باند فرکانسی را نیز ۱۱۰ گیگا هرتز عنوان کرد و گفت: هم اکنون ۱۸ سامانه مانیتورینگ و ۱۳ سامانه جهت یاب در حوزه فضای فرکانسی در کشور ایجاد شده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به راه اندازی مرکز نظارت از نزدیک فضای فرکانسی کشور، گفت: کشف سریع تخلفات مرتبط با این حوزه و رسیدگی به شکایات مشترکان به دستگاه های نظارتی توسط سیستم هوشمند و برخورد قانونی با متخلفان از جمله دستاوردهای این پروژه خواهد بود.

عمیدیان با بیان اینکه برخی برای مخدوش کردن چهره کشور، طیف فرکانسی ناپاک وارد کشور می کنند، گفت: در این راستا استقرار سایت های جهت یاب و کشف منابع تداخل فضای فرکانسی از ۳۰ مگاهرتز تا ۳ گیگاهرتز با راه اندازی این مرکز مانیتورینگ فراهم شده است.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: با اجرای این پروژه امکان تحقق مرزبانی الکترونیکی برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فراهم شده است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل